PDA

Zobacz pełną wersję : Pomożecie?



Jakubas
10-01-2006, 17:36
Jestem amatorem, dosc poczatkujacym w dodatku. Juz jakis czas pstrykam D70 z Sigma 18-50 / 3,5-5,6. Jak zatem widzicie, czeka mnie wymiana obiektywu. Chcialbym kupic cos w miare uniwersalnego, co jednak nie znaczy, ze ma to byc zakres 18-200. Szukam jasnego szkla, mam kilku faworytow, ale przede wszystkim mam dylemat:

1. Tamron 28-75 / 2,8 ASP Macro - teoretycznie w stosunku jakosc do cena, wypada rewelacyjnie, jednak opinie chocby na tym forum sa jakby to rzec...skrajne. Mialem w reku tamrona, jakosc wykonania nie powala. Reszty doczytalem sie tutaj - ze mydli, ze ma problem z ostroscia na nieskonczonosc przy f 2,8 itd. Z reszta sami wiecie...

2. Nikkor 35-70 / 2,8 - w opiniach wyglada na zdecydowanie smerfny obiektyw, tylko niepokoje sie ze zakres bedzie dla mnie za maly, zwlaszcza od dolu, biorac pod uwage moja niepelna klatke. Teoretycznie ognisko zaczyna mi sie od 50...

3. Nikkor 50 - jasna 50-ka zawsze byla moim marzeniem, przyznam sie ze czasem zdarza mi sie rozpatrywac nawet wersje f 1,4. Ale czy jest sens kupowac takie szklo, gdy brak dobrego zooma?

Na co wy byscie sie zdecydowali? Ktory z tych obiektywow daje potencjalnie najwieksze mozliwosci? Niestety jestem rowniez ograniczony funduszami, gdybym nie byl, wlasnie glaskalbym mojego Nikkora 28-70 / 2,8 :wink: Kiepski bo kiepski, ale szeroki kat narazie mam, wiec poki co nie rozpatruje. A moze wy macie jakis pomysl, na ktory ja nie wpadlem? Tani, jasny, precyzyjny obiektyw z duzym zakresem ogniskowych, ladnym bokehem, idealnym odwzorowaniem kolorow, bez aberracji itp itd :wink: Serio, jesli macie jakies sugestie / propozycje, to bede dzwieczny. Dzieki! :D

Valdek_Tychy
10-01-2006, 17:52