Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wybór obiektywu do D80

wasilewk
19-10-2007, 11:19
W czerwcu kupiłem D80 + KIT 18-70. Do dziś napstrykałem kilka tysięcy zdjęć.
Przedtem trochę fociłem Minoltą Z10. Z tego okresu mam mnóstwo fotek mojego wnuka.
Od kiedy mam D80, to ani jedna fotka dodatkowa się nie pojawiła ! Po prostu nie podobają mi się te, zrobione Nikonem. Są płaskie, bez wyrazu - po prostu nijakie. Dla mnie: każde zdjęcie musi mieć 'to coś' w sobie - inaczej: kosz. Takie nauki otrzymałem, gdy jeszcze na codzień 'męczyłem' Praktikę LLC z Jupiterem 6 (180 mm).

Osobiście sądzę, że potrzebuję lepszego szkła: i tu problem ! Nie ma co wybrać !
Jestem amatorem i nie 'wrzucę w koszty' obiektywu za 6 tys. zł (Nikon 17-55) - to oczywiste.

W takim razie może coś manualnego, ale czy stałego - żeby było dostatecznie ostre ?
Najlepiej odpowiadałoby mi szkło z zakresu 40-120mm, najchętniej manualne o jasności do 2.8 - byleby
ostre 'jak brzytwa'. Moja staruszka mnie pyta: "Za starego grata jesteś gotów dać kilka tysięcy ???"
Odpowiedź jest oczywista: TAK - albo sprzedajemy aparat !

Dopóki Zeiss nie wypuści czegoś w tym zakresie, to trzeba się będzie ratować starą produkcją Nikona.
Ale co wybrać: najniżej stoi chyba Nikon 35-70 ze światłem 2.8 - tylko, że pasuje jak 'wół do karety' do nowego
D80 ! Najwyżej: pewnie coś CZJ, albo wspomniany wcześniej Nikon 17-55 (cena !). Czy Biometar 120/2.8 spełni moje oczekiwania ? Nie rozważam Sigmy 50-150, bo chyba się nie bardzo lubią z D80, jeśli chodzi o AF, to samo Tamron.

No to co innego ??

Pozdr.
--
wasilewk

mpwt
19-10-2007, 11:26
Hmmm. Polecam dział optyka do takich tematów.

Jeśli chcesz obiektyw, który robi ostre zdjęcia to może stałki jednak? A obiektyw 18-70 jest jednym z lepszych tego przedziału cenowego i ogniskowej.

Czytałeś to (?): http://optyczne.pl/23.4-Test_obiektywu-Nikkor_AF-S_DX_18-70_mm_f_3.5-4.5_IF-ED_Rozdzielczo%B6%E6_obrazu.html

wasilewk
19-10-2007, 11:34
Tak, czytałem.