Zobacz pełną wersję : jakie szkła do D80 ? - dość specyficzne zastosowanie
Lagunman
17-10-2007, 10:11
Witam, moje pytanie dotyczy szkieł do D80, które zamierzam kupić, Jak wiadomo wybór jest spory i od razu nie sprecyzuję wszystkich moich wymagań, ale postaram się nakierunkować maksymalnie na początek. Od marca 2008 zamierzam odbić kilku... ( dziesięciu ? ;p ) klientów naszym lokalnym fotografom. Głównie ze względu na zdjęcia które robią oraz pieniądze które kasują. Fotografią zajmuję się od 6go roku życia kiedy to pierwszy raz wywołałem w ciemni swoje zdjecia. Na początek chcę robić fotografię ślubną - bez studia oczywiście, aby troszkę się rozpowszechnić. Body wybrałem D80 ze względu na cenę przede wszystkim. I teraz stanąłem przed dylematem szkieł. Daleki jestem od kupowania powiedzmy 18-200 jakiejkolwiek firmy i skłaniam się ku 18-70 ( 24-85 ) i dalej 70-300 lub podobny. I teraz zasadnicze pytanie jakie te obiektywy za jakie pieniądze, jakiej firmy i czy jakoś w podstawowym obiektywie ( 18-70 ) jest naprawdę na tyle lepsza i opłacalna zeby dawać za niego dwa czy nawet trzy razy więcej kasy. Przepraszam ze tak długo ale inaczej się nie dało. Pytanie będę zadawał dalej w miarę konieczności lub rozwoju sytuacji :) licze na naprawdę obiektywne opinie :)
obiektwnie to raczej nie odbijesz zbyt dużo klientów jeżeli chcesz kupować 18-70 na śluby - to jest po prostu za ciemne szkło jak na śluby i kościoły, a ISO 3200 w D80 wygląda źle - kieruj sie w stronę Tamrona 17-50 f2.8 (jakies 1000 zł) lub innego szkła tego rodzaju + używanego 80-200 f2.8 (1500-2500 zł) lub 70-300 VRki (1777 zł)
Don_Pedro_123
17-10-2007, 10:30