PDA

Zobacz pełną wersję : Chce zdradzić CORELA 12 i zabrac sie za PS - którego?

leszeg
02-01-2006, 11:19
Witam i mam pytanko. Ostanio wpadł mi w kieszen kompa dysk z PS 7pl i PS CS2. Zainstalowałem i wyswietliłem pierwsze zdjęcie. Powieki zatrzepotały i szybciutko otworzyłem to samo w Corelu 12. Okazuje sie że to całkiem inne kolory. W Corelu wszytkie zdjęcia są za delikatną mgiełką , a kolory jak by mało nasycone i mdłe. Postanowiłem zdradzić Corela i przesiaść sie na PS. Tylko pytanie czy rzucic sie na CS2 czy 7pl. W sumie jestem zielony i nie wiem jaka jest róznica miedzy tymi wersjami. Ciekawi mnie tez dlaczego taka róznica w pokazywaniu zdjęć miedzy tymi dwoma programami.

stig
02-01-2006, 11:43
Tylko pytanie czy rzucic sie na CS2 czy 7pl. W sumie jestem zielony i nie wiem jaka jest róznica miedzy tymi wersjami. Ciekawi mnie tez dlaczego taka róznica w pokazywaniu zdjęć miedzy tymi dwoma programami.
Roznica lezy w ustawieniach profili w kazdym z tych programow. Na pewno dafualtowe ustawienia sa inne dla kadego programu... Co do "zamglenia" -- cos takiego obserwuje jedynie w Corel DRAW (w Photo Paincie nie pracuje). Mimo, ze kolory sie zgadzaja (mam te same ustawienia kolorystyczne w Shopie i w DRAW), ale jednak "mgielka" jest zauwazalna. No, ale w DRAW sie nie obrabia zdjec... :)
Co do wyboru PhotoShopa. Oczywiscie jedynie CS2. Nie dosc, ze ma wiecej (lepsze) narzedzia do samej edycji obrazu (retuszu zdjec), to jednak w PS7 juz nie podzialasz sobie z NEFami. Adobe Camera RAW -- czyli plugin do PhotoShopa do edycji RAWa (nikonowskich NEFow), dziala juz tylko w wersji CS2. Oczywiscie chodzi tylko o nowe wersje, ktore obsluguja ostatnie Nikony (D50 i D200). Wersja CS ma tez ACR, ale obsluguje chyba tylko NEFy z D70.

leszeg
02-01-2006, 11:54
Od kilku lat meczyłem Corelami foty i jakoś wychodziło ale jak czytam