Zobacz pełną wersję : D50 - przycisk głębi ostrości
Marsellus
26-12-2005, 00:16
Witam wszystkich.
Na początku chciałem zaznaczyć, iż jestem zupełnym amatorem (praktykuję na Canonie a95). Jak wielu mi podobnych zainteresowałem się lustrzankami. Zastanawiam się nad wyborem spośród trzech - nie będe pisał jakich - bo wszyscy wiedzą, które są najbardziej popularne. Muszę jednak wspomnieć o jednej z nich - d50. Piszecie o nim wiele dobrych rzeczy - ale zastanawia mnie jeden fakt. Czy brak przycisku podglądu głebi ostrości dyskwalifikuje go w oczach amatora , który chciałby jednak robić fajne portrety dzieciaczków z rozmytym tłem ?
Czy ten guzik jest naprawde potrzebny - czy da się bez niego żyć - a doświadczenie mnie nauczy - jaką przysłonę dobierać do odpowiednich momentów. Proszę o odpowiedź. Jest ona dla mnie ważna gdyż chcąc nie chcąc może zaważyć o wyborze systemu.
Dziękuję za wszelką pomoc.
Przycisk bez wiekszego znaczenia gdyz po jakims czasie i tak jestes w stanie przewidziec glebie ostrosci.
Od siebie dodam ze funkcja ta realizowana w D70 i tak nie na wiele sie zdaje, z uwagi na wizjer w owym aparacie. Poznajac obiektyw mozna zdac sie na intuicje lub wykorzystac kalkulator glebi lub jej wskazania na niektorych korpusach.
Lustrzanek z podglądem GO używam od 1991 r :? i przyzna m szczerze, że (może to wina mojego wzroku albo ciemnych szkieł :lol: ) jak wcisnę ów przycisk, to NIC nie widze. A wszystkie one poszidały lepszy wizjer niż rzeczony d50 :mrgreen: . wnioski wyciągnij sobioe sam
Robert_P
03-01-2006, 13:52
Możesz śmiało nie zwracać uwagi na ten guziczek. I dasz radę . :mrgreen:
Generalnie fajna sprawa, ale nie nalezy do gatunku "must have".
Statystycznie rzecz biorac latwiej to wykorzystac w analogu,
ale taki stan rzeczy nie z tego wynika, a z cropa i.t.p. czynnikow.
W Zenku mialem i przewaznie nie uzywalem, a w Nikosiu nie mam i zyje.
Popre przedmowcow: moze sie czasem przydac, jesli jest, ale bez niego