PDA

Zobacz pełną wersję : D50 z obiektywem AF-S DX 18-70.....

Waldek_K
21-12-2005, 01:11
Witam!
Zastanawiam się nad kupnem D50. Samo body plus dokupić obiektyw od D70S.
A może zostać w tej cenie przy dołączanych dwóch standardowych obiektywach (18-55 i 55-200)? Możę ktoś doradzi, która opcja może być lepsza?
Pozdrowienia
Waldek

ALF
21-12-2005, 01:17
nie wiemy jaki masz stan kasy i co chcesz fotografować, a to podstawa do dlaszych decyzji o zakupie szkieł...zobacz np moją stopkę :P

nikonfan
21-12-2005, 10:14
Ja mam dokładnie taki sam problem.
Jestem amatorem i raczej skłaniam się do zestawu z dwoma obiektywami.

leszeg
21-12-2005, 10:18
zobacz np moją stopkę na moją też :wink:

Waldek_K
21-12-2005, 11:18
Jeśli chodzi o kasę to ceny zestawu D50 z dwoma kitowymi szkłami lub ze szkłem od D70 są porównywalne. Pewnie, że wolałbym kupić i taniej i lepiej...
Fotografować będę głównie zwierzaki, a konkretnie psy. W tym przypadku wystarczyłby pewnie ten standardowy obiektyw 18-55. Tylko, że główną wadę jaką się wymienia w związku z tym szkłem to aberacje chromatyczne. Jeśli jest taka możliwość by móc je w dość prosty sposób usunąć w programie do obróbki grafiki, to na początek nie cudowałbym z innymi obiektywami tylko kupił standardowy kit. W końcu zdjęć, w których ta wada wystąpi statystycznie nie powinno być wiele. Jeśli chodzi o długi obiektyw (55-200) to przy fotografowaniu przyrody też by się przydał.
Na pewno też aparat ten wykorzystywany by był "u cioci na imieninach". Po co kupować jakiegoś kompakta do tego celu?

Waldek

leszeg
21-12-2005, 11:22
chyba sobie juz odpowiedziałeś, teraz do sklepu i ładuj akumulator bo świeta za pasem :wink:
pozdrawiam.

ALF
21-12-2005, 11:23
z tego co napisałeś wynika, że niekoniecznie potrzebny jest szeroki koniec, więc pomyślał bym o tamronie 28-75/2,8...daje piękny bokeh no i jasny, a do tego wystarczająco szybki AF, więc zwierzaki będą najs :P