Zobacz pełną wersję : D50 z obiektywem AF-S DX 18-70.....
Waldek_K
21-12-2005, 01:11
Witam!
Zastanawiam się nad kupnem D50. Samo body plus dokupić obiektyw od D70S.
A może zostać w tej cenie przy dołączanych dwóch standardowych obiektywach (18-55 i 55-200)? Możę ktoś doradzi, która opcja może być lepsza?
Pozdrowienia
Waldek
nie wiemy jaki masz stan kasy i co chcesz fotografować, a to podstawa do dlaszych decyzji o zakupie szkieł...zobacz np moją stopkę :P
nikonfan
21-12-2005, 10:14
Ja mam dokładnie taki sam problem.
Jestem amatorem i raczej skłaniam się do zestawu z dwoma obiektywami.
zobacz np moją stopkę na moją też :wink:
Waldek_K
21-12-2005, 11:18
Jeśli chodzi o kasę to ceny zestawu D50 z dwoma kitowymi szkłami lub ze szkłem od D70 są porównywalne. Pewnie, że wolałbym kupić i taniej i lepiej...
Fotografować będę głównie zwierzaki, a konkretnie psy. W tym przypadku wystarczyłby pewnie ten standardowy obiektyw 18-55. Tylko, że główną wadę jaką się wymienia w związku z tym szkłem to aberacje chromatyczne. Jeśli jest taka możliwość by móc je w dość prosty sposób usunąć w programie do obróbki grafiki, to na początek nie cudowałbym z innymi obiektywami tylko kupił standardowy kit. W końcu zdjęć, w których ta wada wystąpi statystycznie nie powinno być wiele. Jeśli chodzi o długi obiektyw (55-200) to przy fotografowaniu przyrody też by się przydał.
Na pewno też aparat ten wykorzystywany by był "u cioci na imieninach". Po co kupować jakiegoś kompakta do tego celu?
Waldek
chyba sobie juz odpowiedziałeś, teraz do sklepu i ładuj akumulator bo świeta za pasem :wink:
pozdrawiam.
z tego co napisałeś wynika, że niekoniecznie potrzebny jest szeroki koniec, więc pomyślał bym o tamronie 28-75/2,8...daje piękny bokeh no i jasny, a do tego wystarczająco szybki AF, więc zwierzaki będą najs :P
a do przyrody lepszy jednak ciut dłuższy niż 200, zwłaszcza, że w kitach tak na prawdę te 200 to na ogół kończy się na 180...reszta to mydło nawet przymknięte...
Waldek_K
21-12-2005, 16:21