Zobacz pełną wersję : Obiektyw podstawowy do NIKON D50
EkoTereee
08-12-2005, 16:30
Witam szanownych forumowiczów! Jestem nowy i zielony niczym parówki z Constaru. :mrgreen:
Planuję zakupić Nikona D50, ale po przeczytaniu waszych opinii o kitowym obiektywie ręce mi opadły :(
W związku z powyższym mam prośbę o wasze opinie dotyczące paru obiektywów, które znajdują się w moim zasięgu finansowym. Są to:
- Tamron SP AF 28-75/2.8 XR Di,
- Nikkor AF-S DX 18-70mm F3.5-4.5G ED,
- SIGMA ZOOM 28-70 D 1:2.8 ASPH,
- SIGMA 28-70/2.8-4 HSZ.
Dodam, że nie mam doświadczenia z lustrzankami, ale chciałbym kupić aparat, który jest wariantem przyszłościowym. Mój dotychczasowy aparat cyfrowy (i tu nie wymienię nazwy - co byście nie płakali ze śmiechu :D ) jest leciwy, włącza się jakieś 3 sekundy, a ostrzy i strzela kolejne 2. Straciłem przez to wiele cudnych fotek mojego synka. Nie chcę powtórki z rozrywki, bo tydzień temu dowiedziałem się o tym, że w drodze jest kolejny potomek :oops: (liczę na córeczkę :P ).
Powyższy obiektyw powinien nadawać się do zdjęć "biesiadnych" i "domowych", oraz do fotografii przyrodniczej (chętnie makro), oraz może architektonicznej (oczyszczalnie ścieków :mrgreen: ).
Jeżeli lista życzeń jest zbyt długa jak na tą klasę cenową, to nie bijcie - wytłumaczcie :!: :!:
Może zaproponujecie inne obiektywy do 1000 - 1300 PLN
Pozdrawiam
EkoTereee
Boże ile razy jeszcze. Co drugi post na tym forum niedługo będzie jaki obiektyw podstawowy. Naprawde tak trudno jest zerknąć parę wątów wstecz, czy wlepać kilka cyferek do wszukiwarki. Na temat tych szkieł juz tyle tu napisano, że można doktorat robić i to z habilitacją.
EkoTereee
08-12-2005, 17:05
Szymony, nie denerwuj się.
Trudno wychwycić porównanie tych obiektywów.
Jek już napisałem jestem BAAAARDZO początkujący w temacie lustrzanek i proszę o radę, a nie krytykowanie mnie i innych zakładających wątki.
Forum istnieje także dla świeżych w temacie.
Przeszukiwałem wątki, ale jestem jeszcze bardziej zielony niż byłem.