Zobacz pełną wersję : Który zestaw D40x ?
Crismons
08-09-2007, 20:18
Witam jestem początkujący i mam pytanie który zestaw lepiej wziąć:
Nikon D40X + Nikkor 18-135mm
czy
Nikon D40x + AF-S DX 18-55mm II + AF-S DX 55-200mm VR
czy może polacilibyście jakiś inny zestaw do około 3200 zł ?
Aparat będe używał np do fotografowania samochodów na imprezach motoryzacyjnych, fotografi natury np w ogrodzie, imprez rodzinnych i innych zwykłych sytuacji.
Myślałem też o dokupieniu jakiegoś filtru, moglibyście wymienić jakieś przydatne?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam!
Skoro masz kase na zestaw z dwoma obiektywami to go bierz nie pozałujesz tego a tele do 200mm napewno ci sie przyda
18-135, to obiektyw typowo "spacerowy". Ty masz spracyzowane wymagania, do samochodów 55-200 będzie dobrym rozwiązaniem, 18-55 na impezy. Są to jednak obiektywy z najniższej półki i musisz sobie zdawać sprawę z tego, iż posiadają ograniczenia. Na początek bardzo fajny zestaw.
MarzycielPL
08-09-2007, 22:18
Mam podobny zestaw tylko obiektyw tele bez VR (zaluje bo sie przydaje) a co do zestawu tak jak kolega wczesniej napisal ma swoje ograniczenia. Ja przynajmniej jestem zadowolony. Kup i strzelaj foty:)
Mam podobny zestaw tylko obiektyw tele bez VR (zaluje bo sie przydaje) a co do zestawu tak jak kolega wczesniej napisal ma swoje ograniczenia. Ja przynajmniej jestem zadowolony. Kup i strzelaj foty:)
mam taki zestaw tylko ze z D40. Co do sportu to oczywiscie musi byc dosc jasno bo na 200mm przy sztucznym swietle bez dobrej lampy nic nie zrobisz.
Crismons
09-09-2007, 10:36
Dzieki za opinie ;)
Chyba rzeczywiście wezme zestaw z dwoma obiektywami...
A jakie filtry byście polecali?
pamiętaj, że z tym aparatem współpracują tylko obiektywy z wewnętrznym silnikiem - o obiektywach na "śrubokręt" musisz zapomnieć- chyba, że będziesz ręcznie ostrzyć ;)
Ja bym kupił jednak d50, d70s, d80 i jedno szkło, a potem odkładał na następne szkiełko ;)
A jakie filtry byście polecali?