Zobacz pełną wersję : Obiektywy na egzotyczną podróż
neshanic
02-09-2007, 15:14
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy choć często przeglądam to forum. Zajmuję się od wielu lat fotografią studyjną, żadziej krajobrazową ale trafił mi się wyjazd na Hawaje w grudniu tego roku. Mam w związku z tym kilka pytań.
Posiadam Nikona D80 + S 10-20, kitowy 18-70, 80-200/28, 80/1.8 Mam zamiar kita zamienic na 17-55 pod kątem wyjazdu. Dobry wybór? Poza tym nie wiem jakie filtry dokupić i ewentualnie może macie jakies sugestie co do szkieł? Może było to już tu kiedyś wałkowane ale taki wyjazd nie trafia się często więc wolę kupić sprzęt niż żałować, że czegoś mi brakuje. Może jeszcze drugie body? Bardzo liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam
kup koniecznie 2 lub 3 filtry - polaryzacyjny, połówkowy szary i neutralny szary.
te 2 ostatnie w systemie Cokin P, będą (z odpowiednimi przejściówkami) pasowały na każdy z obiektywów. Gorzej z polarem, bo twoje szkła mają różne średnice. Chyba kup największy - 77 mm i redukcje na mniejsze średnice.
Zestaw szkieł masz OK, zabieraj koniecznie te sigme 10-20, stałkę 85 (chyba - napisałeś 80) - jak chcesz, nie wiem ile sprzetu lubisz ze sobą nosic i czy chcesz tam robic jakieś portrety.
a ja ci polecę wyprawę do raysfoto w Poznaniu i rozmowę z miłą obsługą ;) mająwszystko czego potrzebujesz a nawet więcej...
neshanic
02-09-2007, 21:17
Napisałem 80/1.8 mając na myśli 50/1.8 - myślę Lenin mówie Partia ;)
Wlasnie a'propos polaryzatora. Mam Cokina ale na Sigmie POTWORNIE winietuje. Tak wiec na Sigme kupię B+W albo Heliopana. Tylko tak się zastanawiam jak nim kręcić jak tulipan jest założony? :)
Jeśli chodzi o S 10-20 to i tak tylko jeden filtr można zakładać.
Mogę nosić dużo sprzętu - nie przeraża mnie to. Macie też może jakąś sugestie co do statywu? Naprawdę lekki jakiś w stylu Gitzo - ceny w Polsce kosmiczne ale mogę kupić w Stanach.
Jaki ND kupic?
W tygodniu wybieram sie na Mylną do raysfoto - podbno rzeczywiście profesjonalny sklep,
pozdrawiam