PDA

Zobacz pełną wersję : Mam pytanie czy warto



AZone
28-08-2007, 21:03
Znalazlem taki zestaw na allegro
http://www.allegro.pl/item227217955_2_x_160ws_z_reg_1_16_do_1_1_parasol_ statyw_.html
nie mam doświadczenia ale chce jesienią i zimmą dalej bawic sie w fotografowanie czy ten zestaw jest warty do nauki posługiwania sie oswietleniem i czy rokuje długą zywotność? czy raczej bedzie go trzeba szybko wymienić?. Zwracam sie o porade doświadczonych forumowiczów.

beachcomber
29-08-2007, 22:03
a co bedziesz fotografowac? to od tego zalezy czy warto....

AZone
29-08-2007, 23:54
Zestaw ma byc wykorzystywany amatorsko fotografowanie sylwetki, portrety.

AZone
29-08-2007, 23:57
Fotografowac bede oczywiscie kobiety :) cóz moze byc piękniejszego od płci pieknej ;P

beachcomber
29-08-2007, 23:59
w sumie nie wiem, jak sie ma stosunek ceny do mocy - ja bym jednak na twoim miejscu pomyslal o czyms mocniejszym szczegolnie do sylwetek, gdzie tak bardzo blisko tych lamp nie ustawisz... moze lepiej na poczatek jedna mocniejsza lampe i blende, a z czasem dokupic druga mocniejsza?

Tad_Bie
30-08-2007, 00:05
Hmm,

160 Ws to niezbyt dużo (przynajmniej dla niskich ISO)
Parasolki dają bardzo rozproszone światło: do portretów OK, ale do sylwetek... musiałbyś pomalować studio na czarno. Poza tym średnica 90cm to wcale nie jest dużo. Lepsze byłyby softboxy (np. 60x90), chociaż dla mało doświadczonego gracza parasolki mogą się wydać "łatwiejsze". A i w okularach modelki /modela czy na "zwykłym" przedmiocie, jak się czasem refleks pojawi, to szlachetniej z softboxa wygląda.
Z drugiej strony poniżej 1k to trudno będzie coś solidnego znaleźć...
Pamiętaj, że przydałby Ci się jeszcze światłomierz błyskowy, a 2 lampy studyjne to czasem mało...

ljmedia
30-08-2007, 00:09