PDA

Zobacz pełną wersję : tamron 17 - 50 2.8

bako791
28-08-2007, 11:09
Witam, mam problem z nowym tamronem 17 - 50 2.8. Problem dotyczy obluzowania się ostatniej z soczewek a w związku z tym również pierścienia do mocowania filtra. zauważyłem, że przy ogniskowej 17 dwie ostatnie soczewki dotykają się i przedostatnia wypycha ostatnią nieznacznie dio góry.Przy innych ogniskowych powstały luz powoduje chwianie się pierścienia do mocowania filtra. Postanowiłem sam rozwiązać problem i zdjąłem zaślepkę otaczającą filtr i ostatnią soczewkę a następnie odkręciłem soczewkę maksymalnie do góry - problem zniknął soczewki nie dotykają się i nie ma więcej luzu ponieważ ostatnia soczewka dociska teraz pierścień. Jednak nie znam się zbytnio na mechanice obiektywów i nie wiem czy postąpiłem słusznie odkręcając soczewkę do końca. Proszę o poradę jakiegoś fachowca lub kogoś kto już miał do czynienia z podobnym problemem. Pozdrawiam

kubedes
28-08-2007, 16:53
zadzwoń do serwisu Tamrona i zapytaj czy oni to tak samo naprawiają.
:razz:

fridrih
28-08-2007, 21:19
zadzwoń do serwisu Tamrona i zapytaj czy oni to tak samo naprawiają.
:razz:
A to było dowcipne...he he he

specjal
10-09-2007, 13:05
nie chce zakładać nowego tematu, chcialem tylko Was zapytać jak sobie radzić ze zniekształceniami
obrazu przy fotografowaniu szerkokim kątem, ludzi są pokrzywieni i wygladają tragicznie na brzegach
kadru, czy pstrykać od 30 mm czy jak ? czasami nie idzie wykadrować inaczej zeby czlowieka nie
wsadzic na brzegu kadru i żeby wszystkich nie zmieścić, przykładowo na jakiejs imprezie z tańcami...

mjr
17-09-2007, 11:15
specjal Niestety to wada zoom-ów. Mi tez się to zdarza, ale czasem wykorzystuję to na korzyść, jako pseudo rybie oko. Ale zazwyczaj staram się unikać takich zdjęć, by po brzegach mieć ludzi, którzy potem wyglądają jak "mongołowie".
Pozdrawiam.

specjal
17-09-2007, 21:00
moj kierownik nie byl zadowolony jak na zdjęciu zobaczył że wygląda jakby sie urodzil w Czarnobylu :)

robin102