PDA

Zobacz pełną wersję : Czyżby zabrudzona matryca - POMOCY

4energy
27-08-2007, 11:58
Witam,

Na wstępie napiszę - jestem amatorem, zadowolonym oczywiście z pierwszej SLR D80.
Aparat mam od czerwca.
Kupując od razu założyłem obiektyw i od tego czasu nie odkręcałem go.

Po powrocie z wyprawy w Alpy zauważyłem "kropkę" na zdjęciach. Pierwsza reakcja - brudny filtr ("na stałe" noszę filtr UV). Wyczyściłem i .... nic. Podobnie z samym szkłem.
Wczoraj po powrocie z weekendowej wycieczki znowu zauważyłem "ślady" na zdjęciach.

POMOCY!
Do serwisu Nikona oczywiście (piszę oczywiście, bo już czytałem, że dodzwonić się tam jest problem) dodzwonić się nie mogę. Na mail otrzymałem odpowiedź, że do końca miesiąca G.Czuchraniuk jest na uropie (swoją drogą, czy w TAKIEJ firmie na mail'e odpowiada tylko jedna osoba?).
Zdjęcia wysłałem do sklepu gdzie kupiłem aparat - diagnoza: brudna matryca - wysłać do serwisu.

Moje pytanie? Czy można samemu sobie z tym problemem poradzić?

P.S.
Kilka zdjęć można zobaczyć na stronie: http://galeria.4energy.pl/album/50096e6935043153d25d3e1486cb36d977dba239

seth
27-08-2007, 12:00
mozna samemu, jest sporo wątków o tym na forum. skorzystaj z szukajki i napewno cos znajdziesz.
na początek mozesz spróbować "przedmuchać" gruszką.

pozdrawiam.

Nekosh
27-08-2007, 14:05
Na 100% brudna matryca, swoja drogą do mega wielki ten paproch. Polecam udac sie do apteki po gruszke Sanity nr.7 firmy "Albert" i dmuchać. Brudna matryca to nie koniec świata :)

żółto-czarny
27-08-2007, 15:54
Przecież zawsze można na dużych dziurach robić :razz:

Larson
27-08-2007, 17:56
Przecież zawsze można na dużych dziurach robić :razz:

W galerii zdjęcia na f4.5 a paproch jest... jeszcze większe? :p

Nekosh
27-08-2007, 20:02
jak na f4.5 jest juz tak widoczny to bez czysczenia sie nie obejdzie.

wiktor.bakiewicz
27-08-2007, 20:10