PDA

Zobacz pełną wersję : jak to jest z tą przesłoną



kokoli
23-08-2007, 09:59
Witam.
Większość pewnie będzie śmieszyć to pytanie, ale jestem raczkującym amatorem i proszę o zrozumienie mnie.
Chodzi mi o to jak to jest z tą przesłonąa mianowiecie:
1. kiedy jest większy otwór przesłony ? na mniejszych liczbach 2.8,3.5 czy 11,13 ??
2. wszycsy piszą że trzeba przymknąć przesłonę aby zdjęcie było ostre, przymkąć do 11, dlaczego tak jest
3. jak ustawiacie to wszystko w trybach manualnych tzn. czas do przesłony jak dobieracie wartości jednego do drugiego ??
4. w jakim trybie poza manualem robić najlepiej ?? przesłony, bo reguluje sobie przesłonę a czas mi dobiera sam aparat ??

Aparat mam D50 z Nikorem 18-70.

foto-maniak
23-08-2007, 10:40
Witam.
Większość pewnie będzie śmieszyć to pytanie, ale jestem raczkującym amatorem i proszę o zrozumienie mnie.
Chodzi mi o to jak to jest z tą przesłonąa mianowiecie:
1. kiedy jest większy otwór przesłony ? na mniejszych liczbach 2.8,3.5 czy 11,13 ??
2. wszycsy piszą że trzeba przymknąć przesłonę aby zdjęcie było ostre, przymkąć do 11, dlaczego tak jest
3. jak ustawiacie to wszystko w trybach manualnych tzn. czas do przesłony jak dobieracie wartości jednego do drugiego ??
4. w jakim trybie poza manualem robić najlepiej ?? przesłony, bo reguluje sobie przesłonę a czas mi dobiera sam aparat ??

Aparat mam D50 z Nikorem 18-70.

Witam!
1. Otwór przesłony jest większy na mniejszych liczbach.
2. Zależy to od zastosowanych obiektywów. Słabsze optycznie obiektywy należy domknąć, aby uzyskać ostrzejsze zdjęcia. O tym na jakich przesłonach uzyskasz najlepszą ostrość dowiesz się z wykresów MTF, np. na stonie www.optyczne.pl w dziale obiekttywy
3.To musisz 'wyczuć' sam.
4. Jeśli dopiero zaczynasz polecam najpierw tryb P, potem wraz z naborem doświadczenia przejdziesz na bardziej zaawansowane tryby np. M.
Pozdrawiam.

JK
23-08-2007, 10:43