PDA

Zobacz pełną wersję : RAW czy JPEG

krzysiek6602
15-08-2007, 20:57
Witam szanownych forumowiczów ! Mam problem z ze zdjęciami w RAW (ktoś mi polecił aby w ten sposób robić zdjecia), chce nadmienić iż jestem całkowicie zielony :-? moja przygoda z lustrzanką cyfrowa (NIKON D40), więc nie miejcie mi za złe zadawanie głupich (nie fachowych). Ale przejdę do sedna sprawy, otóż zrobiłem kilkanascie fotek w RAW i nie mogę ich przeglądać ani obrabiac, nie moge również zmienić formatu RAW na JPEG. Czy może mi ktos poradzić jak do tego się zabrać lub polecić jakis sensowny program do tego typu operacji. Pozdrawiam Krzysiek

Fenek
15-08-2007, 22:41
Zarzucę tylko kilkoma nazwami, a Ty zrobisz dzięki nim właściwy użytek z Szukajki, OK? :)
Raw Therapee
Capture One
Adobe Camera Raw
UFRaw

Polecam ten drugi na liście.

pebees
15-08-2007, 22:42
Do tego Picasa, IDImager, RawConverter, SilkyPix i wiele innych :)

david555
16-08-2007, 10:17
A do tej listy wypadałoby chyba dodać: Nikon Capture NX. ;)

MsbS
16-08-2007, 10:30
A ja dodam, że część z rozwiązań wymienionych powyżej przez kolegów jest darmowa. A niektóre inne występują jako 30-dniowa wersja "trial". Więc spokojnie możesz popróbować rozmaitych programów i wybrać ten, który Ci najlepiej pasuje.

sadki
28-08-2007, 15:56
Pobaw się trochę rawem to będziesz miał odpowiedź na tytułowe pytanie. Jeśli nie znajdziesz sensu w obróbce RAW, to rób w JPG. Na początek dla "zielonego" i tak będzie sporo frajdy.
W RAW-ie jednak można trochę uratować, jak coś nie wyjdzie.

milo_ja
28-08-2007, 16:31
Ja np. bawiłem się RAWem i przy poprawnie naświetlonych fotkach (w tym z sensownym balansem bieli) niespecjlanie widzę różnicę. A jak nie widać różnicy, to po co przepłacać. ;) Oczywiście jak trzeba ratować d... to RAW pozwala na więcej, ale też w ograniczonym zakresie.

piterdm
28-08-2007, 17:19
A jest jakiś program w polskiej wersji?:(

MsbS
28-08-2007, 17:22
A jest jakiś program w polskiej wersji?:(