PDA

Zobacz pełną wersję : studio - swiatła - i prosba o (po)rade :)



krzysztof jot
13-11-2005, 22:12
Pozwolicie ze nawiąze do poprzedniego wątku - ale zapytam w nowym- bo liczę na
odpowiedź. Tez mam zamiar zainwestować w światełka i zacząć coś samemu robić
w życiu :) co radzi mi rodzina - bo jak dotychczas, to w takich wypadkach posługiwałem
się zazwyczaj bardziej doswiadczonymi fachowcami, ale może warto spróbować swych sił
i w tej materii - a akurat jest okazja.
I właśnie co do MOCY - zaznaczam, że w temacie studia jestem totalny laik - ale za rok
będę profesor Jednak teraz pytam- taki oto parametr: Przesłona 1m/ 100ISO:

250ws - Elfo MiquroPRO-22,4 ElfoQuant-45,3 BowensEsprit-60
500ws - Elfo Quant-64,2 BowensEsprit-82!!

Czy mam wnioskować, że Bowens250 da mi tyle światła co Elfo500 ?

Drugie - centrum handlowe - wielkie , wysokie, jak to CH. Sesja - fotki z.....
Jest przygotowane miejsce - oswietlenie jak to CH i swiatła: dwie lampy (500Ws)
- i co dalej ? Czy 2 x softbox ? czy softbox +parasol ? Czy dopalać z przodu SB800
a czy darować to sobie, bo tamte lampy dadzą juz dobre światło, które wcześniej
ustawie i "wyreguluję" i nie ma co dodatkowo jeszcze komplikowac sobie pracy?
Oczywiscie wczesniej troche to posprawdzam, ale teraz teoretycznie pytam miłych
kolegów zawodowców :) i z góry dziekuje za każdy fachowy "manual" - można
nawet podawać konkretne liczby, wartości itp - bedzie łatwiej zacząć :) No to dziękuję
raz jeszcze z tzw "góry" i...co radzicie ?
I prosze, tylko nie "weź zawodowca" bo to robie zawsze, a teraz chce inaczej :) SAM !

pX
14-11-2005, 00:03
Moc przekłada się na ilośc dostarczonego światła. Mogą być różnice wynikające z konstrukcji lampy, ale to co podałeś wygląda co najmniej intrygująco, bo rzeczywiście wygląda na to, że 250Ws Bowensa dostarcza tyle światła co 500Ws Elfo.