Zobacz pełną wersję : Zmiana z D90 na Z5
Cześć. Aktualnie fotografuję Nikonem D90, szkła 18-140 i 55-300 te typowe, apsc i nie polecane. Jestem amatorem entuzjastą, tkwiącym jeszcze w czasach analogowych. Ostatnio zestaw D90 plus te szkło 140 zaczął mi ciążyć na długich wędrówkach. Technicznie zaś brakuje mi odchylanego LCD i troszkę wyższego, realnego ISO. Tak dumałem i wymyśliłem sobie Z5 plus 28-200 4,5-6,3. Na taki zestaw od biedy mnie stać (poważny remont domu) Tak pełna klatka to dla mnie coś co w analogu mam od lat. Fotografuje krajobrazy, przyrodę, makro, okazjonalnie portrety i zdjęcia rodzinne. Wcześniej myślałem o D7200, lecz wagowo wyjdzie więcej niż D90. W domu jest D3200. ale nie lubię nim fotografować i nie wiem z jakiego powodu. Jak myślicie Z5 plus ten kitowy obiektyw 28-200 da radę do moich zastosowań?
Tak dumałem i wymyśliłem sobie Z5 plus 28-200 4,5-6,3. Na taki zestaw od biedy mnie stać (poważny remont domu)
Nie musisz się tłumaczyć, każdy ma jakieś swoje limity. No, może prawie każdy.;-)
Taki zestaw da radę na początek. Jeśli w przyszłości będzie Ci czegoś brakowało np. do portretu, to sam będziesz wiedział czego i zanabędziesz choćby 85/1.8 do tego celu, już nawet bez pytań. Z5 z tym kitem na początek wystarczy.
Wind Mill
22-01-2025, 22:48
...wymyśliłem sobie Z5 plus 28-200 4,5-6,3. ...
Jak myślicie Z5 plus ten kitowy obiektyw 28-200 da radę do moich zastosowań?
Masz na myśli obiektyw Z 24-200 czy F 28-200? Bo do drugiego to jeszcze adapter FTZ(II) by trza...
Zmiana dobra, ale czy będzie lżej? ;)
Z5 + 24-200 zapewne śmiało ogarnie wymienione tematy, poza makro oczywiście.
18-140 i 55-300 pewnie też makro nie robią, a 24-200 też sobie daje radę w zbliżeniach :) jak dla mnie decyzja dobra. Sam mam ten zestaw i jestem ogromnie zadowolony, ten obiektyw jest rewelacyjny, jeśli starcza światła :)
Schwefel
23-01-2025, 02:35
Technicznie zaś brakuje mi odchylanego LCD i troszkę wyższego, realnego ISO.
Z50+Z16-50+Z50-250