PDA

Zobacz pełną wersję : Jakość RAW - k. bezstratna vs he vs he*. Jak to w końcu jest??

chola_studio
24-12-2024, 14:57
Cześć, jestem nowy na forum, fotografią modową zajmuję się od 2008 roku.
Miesiąc temu kupiłem Nikon Z9 z całą szklarnią.

Jest pewna sprawa, której nie mogę rozwiązać. Chodzi o wybór kompresji RAWów w Z9.

Kompresja bezstratna - około 50mb
Wysoka wydajność - około 30-35mb
Wysoka wydajność * - około 19mb

Gdyby faktycznie HE* ważyłoby 19mb i zachowało taką samą jakość jak inne tryby to byłoby ogromnym przełomem natomiast nie chce mi się w to wierzyć.

Oglądałem już kilka filmów na YT i wciąż do niczego nie doszedłem, niektórzy piszą, że jest minimalna różnica w cieniach a drudzy piszą, że nie są w stanie zauważyć żadnej różnicy w praktyce po kilku testach.

Na stronie producenta również nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi. Może źle szukam??

Czy ktoś wie jakie są REALNE różnice pomiędzy poszczególnymi wyborami?

Z góry dziękuję za odpowiedzi,
Przemek

m_a_g
24-12-2024, 15:19
Przepraszam Cię ale nie rozumiem pytania. Zamiast oglądać YT oglądaj zdjęcia.... zrób kilka testowych, zapisz w różnych formatach kompresji i porównaj sobie. To jedyny sposób aby zobaczyć jak piszesz "realne" różnice.
Druga sprawa: nikt (a już na pewno nie Nikon) nie twierdzi że HE* zachowuje taką samą jakość jak plik nieskompresowany lub skompresowany bezstratnie. No cudów nie ma.
Co najwyżej można powiedzieć że różnice są małe lub niewidoczne. Lub że nie przeszkadzają. Ale to musisz ocenić sobie sam.
Trzecia sprawa: przy obecnych cenach nośników i ich pojemnościach nie warto się zastanawiać, tylko wybrać kompresję bezstratną, 50MB na zdjęcie to przecież żaden problem.

chola_studio
24-12-2024, 16:08
Edit: HE* to ten co ma 30mb