Zobacz pełną wersję : Wybór pierwszego bezlusterkowca
Tygrysek13
01-08-2024, 13:20
Witam wszystkich serdecznie. Noszę się z zamiarem (od dłuższego czasu) zakupu aparatu fotograficznego. Jako, że telefon to nie jest to, pomimo, że robi dobre zdjęcia, to jednak aparat, to aparat. Wiadomo, trzeba się go będzie nauczyć, ale to wiem. Chciałbym fotografować przede wszystkim krajobrazy, zdjęcia rodzinne, sporadycznie zdjęcia nocnego nieba, ale to zdaję sobie sprawę, że astro, to sprzęt musi być konkret, dlatego sporadycznie.
Celuję z racji finansów w aps-c. Chciałbym wydać do maksimum 6 tys zł. Po głowie chodzi mi zestaw
Aparat NIKON Z50 Czarny + Obiektyw Nikkor Z DX 16-50 mm f/3.5-6.3 VR + Obiektyw Nikkor Z DX 50-250 mm f/4.5-6.3 VR
Pytanie czy jest to dobry zestaw na początek, czy może coś innego, może inny system zupełnie (tak, wiem jestem na forum Nikona, ale może się uda). Jestem zielony jeszcze, więc oszczędźcie mnie odrobinę. Proszę o poradę. Trochę forum przeczytałem, ale nie znalazłem nic, co by mi jakoś znacząco pomogło.
Chciałbym kupić sprzęt nowy, z racji tego, że chcę go wziąć na raty, co raczej odpada przy kupnie z drugiej ręki.
P.S.
Jeśli dział nietrafiony, to proszę o przeniesienie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
sokolnik
01-08-2024, 13:25
Krajobraz - statyw, szerokie szkło, pewnie też filtry z czasem...
Może sprzęt używany na początek drogi foto? Dobry sprzęt można kupić używany i będzie robił świetne zdjęcia...
Oraz nie zdjęcia a obróbka często to wiele pracy przy obróbce.
Zobacz sobie zdjęcia przed i po obróbce... Są takie zdjęcia... Często zdjęcie prosto z aparatu nie ciekawe... Po obróbce jest efekt wow...
Teraz takie czasy że każde zdjęcie trzeba bardziej lub mniej obrobić...
Pytanie też jak bardzo się wkręcisz w fotografie... Bo kupno aparatu to dopiero często początek wydatków [emoji854]
gadas2019
01-08-2024, 13:27
Hej,