Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czas zacząć zbierać na nową migawkę?

arturjb
19-07-2007, 07:43
Ostatniej soboty nikon poczynił mi coś takiego:

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://arturjb2.republika.pl/mig.jpg)

czy to początkowy objaw padania migawki?
dodam, e aparat ma 55 tyś, takie 'coś' przytrafiło mi się już, lub dopiero trzeci raz.
Co Wy na to?

sokrates
19-07-2007, 08:35
ale co tu jest nie tak?

elanek
19-07-2007, 08:40
ale co tu jest nie tak?

1 cm od góry...

elanek
19-07-2007, 08:42
swoją drogą ładny przebieg :)

sokrates
19-07-2007, 08:51
i tak na wszystkich zdjęciach?

vasper31
19-07-2007, 09:34
nie wiem.. nie znam się na tyle bo nie dostszelałem jeszcze takiego przebiegu... ale czytując forum nabrałem przekonania że migawki wytrzymują dłużej jak 55k... może to wpływ temperatury... :) ... i na każdym zdjęciu z tego ślubu masz takie przebarwienia ??

ejko
19-07-2007, 09:58
Są migawki, które wytrzymają 55k są migawki, które polecą spokojnie ponad 100k. Tutaj nie wiem dokładnie od czego zależy. Według mnie nieraz od szczęścia w jaki korpus się trafi. Mój jeden d70s ma 0 klapnięć bo dopiero go kupiłem drugi ponad 10k minimalnie. Jak narazie elegancko się spisuje.

david555
19-07-2007, 11:41
Zrób test, bo być może to zjawisko występuje tylko przy 1/200 sek., a to nie wróżyłoby nic dobrego, ale może to tylko przypadek spowodowany wstrząsami samochodu. Musisz przyjrzeć się zagadnieniu, w końcu to Ty masz dostęp do tej puszki. Z serwisem się wstrzymaj, bo przebieg choć duży to jeszcze nie skłania do pesymizmu.;)

arturjb
19-07-2007, 14:51
problem dotyczy tylko jednego zdjęcia (jednego naświetlenia) z całego wesela (ok 800 cykli migawki), nie stanowi to problemu/ ubytku dla zdjęć, ale nie chciał bym by problem sie nasilił.

ejko
19-07-2007, 15:09
Czyli może to być przypadek...

żółto-czarny
19-07-2007, 15:39
Zwykły błąd w zapisie JPG na kartę?

egon.rp
19-07-2007, 16:45
na marginesie rozważań technicznych...

panna młoda przykuwa uwagę...