PDA

Zobacz pełną wersję : [ Sony ] Podgląd ekspozycji w trakcie używania lampy błyskowej w aparatach Sony.



fafniak
15-12-2023, 00:27
Czy jest jakiś sposób na zmuszenie aparatu by w trybie M pokazywał mi aktualna ekspozycję zastaną pomimo podłączonego flesza?

fafniak
16-12-2023, 11:00
Gdzie bym nie sprawdzał, wynika że nie ma takiej możliwości.
Jak nielogiczne to jest... Podłaczenie lampy powoduje że aparat zachowuje się jak przy pracy w studio.
BZDURA

esperal
16-12-2023, 14:53
Gdzie bym nie sprawdzał, wynika że nie ma takiej możliwości.
Jak nielogiczne to jest... Podłaczenie lampy powoduje że aparat zachowuje się jak przy pracy w studio.
BZDURAOczywiście, że to bzdura. To pozostałość po średniowieczu kiedy błysku używało się tylko w studio gdzie stanowił 100% światła. W Nikonie Z8 ktoś się w końcu opamiętał i dali możliwość wyboru tej opcji.
Nie mam doświadczenia z Sony, ale w nikonowskich zetkach to jednak nie wszystkie lampy i nadajniki były zablokowane. To co działało to były nadajniki Yongnuo YN560-TX i YN RF603. Z Godoxa wszystkie nadajniki i lampy były blokowane z jednym wyjątkiem czyli Godox TT600, to dlatego że ta lampa posiada tylko jeden styk.
Na Twoim miejscu spróbowałbym odizolować np. kawałkiem papieru boczne styki w stopce i zostawić tylko ten sterujący wyzwalaniem tak żeby aparat nie dostał informacji o zamontowanej lampie/nadajniku;-)
Napisz może co chciałbyś osiągnąć bo to może pomóc.

fafniak
16-12-2023, 15:00
chciałem małą lampkę z jakąkolwiek automatyką do doświetlenia sceny
Rzadko, bo rzadko, ale używałem kiedyś

- - - - kolejny post - - - - - -

Na poziomie wręcz - 1/-2 EV do zastanego

esperal
16-12-2023, 15:29
Jeśli chcesz ttl to chyba tego nie obejdziesz nawet odizolowaniem styków. Te nadajniki Yongnuo o których pisałem YN560-TX i YN RF603 pozwalały na podgląd aktualnej ekspozycji pomimo tego, że ich stopka posiadała wszystkie styki a nie tylko jeden. Powodem było pewnie to, że one nie obsługiwały ttl.