Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lepsza stala F czy zmienna?

NikoD50em
17-07-2007, 02:25
Zastanawiam sie nad czyms w miejsce KITa z d50tki...
Czytalem troche recenzji, przegladalem przykladowe zdjecia, chyba najbardziej do gustu przypadl mi Tamron 17-50 F 2.8. Ale ponoc sigma 18-80 F2.8-5.6 to tez dobry wybor. Chociaz mozliwe ze kopnalem sie w nazwach, wiec prosze potraktowac to jako przyklad :)

Na chlopski rozum to po powyzszych danych mozna uznac, ze Tamron jest lepszy, bo jest jasniejszy w calym zakresie ogniskowej. Mimo wszystko tamta sigma byla drozsza... Czy cena wynika ze zmiennej przeslony? Jakie sa wady i zalety takich rozwiazan - stalej i zmiennej wartosci F.

Troche glupie pytanie, ale wolalbym sie upewnic czy moj tok rozumowania jest prawidlowy... :)

andar
17-07-2007, 02:38
Ja jestem laikiem. niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Ale nie wieżę, że wyższa cena wynika ze zmiennej F'ki
(przesłony), W końcu im jaśniej tym lepiej. A jeśli jest tak samo jasno w wszystkich zakresach ogniskowej. To Jeszcze lepiej.
Nie wiem czy ta SIGMA jest dobra bo się nie znam, ale nie sądzę, że F 5,6 przy ogniskowej 80mm wpływa na jej korzyść.

Ps. Sam jestem ciekaw niech wypowiedzą się specjaliści.

ruffio
17-07-2007, 11:51
Tutaj panowie wychodzi cała fizyka. Zmienna ogniskowa jest dlatego, że materiał z jakiego zostały wykonane soczewki, ich ilość i rodzaj ma bezpośrednio wpływ na jakość obrazu jaki jest potem rejestrowany na matrycy. Po prostu obraz jaki mogłyby być rejestrowany przy niższych przesłonach byłby gorszy np. z powodu rozczepienia światła, winietowania, aberracji.
Jak będziesz miał możliwość to weź w rękę np. Tamrona f 2.8 i np. jakiegoś kita. Rożnica w wadze jest znaczna.

jarek76
17-07-2007, 12:13
Jak będziesz miał możliwość to weź w rękę np. Tamrona f 2.8 i np. jakiegoś kita. Rożnica w wadze jest znaczna.
Jesteś pewny 18-70 jest tylko 40 g lżejszy od tamrona