PDA

Zobacz pełną wersję : Z fc vs Z50 a może coś innego dla początkującego



Stefan_kk
15-09-2023, 21:17
Cześć,
Nadszedł czas zakupu mojego pierwszego Nikona.

Jestem początkujący, myślę że DX w zupełności wystarczy. Zdjęcia to głównie plener, przyroda, budynki i rodzinka. Chciałbym kupić coś godnego uwagi ale nie od razu PRO.

Wybór wstępnie padł na Z fc lub Z50 + 24-70mm 2.8 lub 17-55mm 2.8.

Pytanie czy warto akurat te body, jeżeli tak to dlaczego lub co innego w podobnym zakresie byście polecali?

Z góry dziękuję za wasze podpowiedzi.

OjTam
15-09-2023, 21:22
APS-C + jasne zoomy = Fuji albo Sony. Niestety, Nikon (i Canon) APS-C zlewa.
A z adapterami moim zdaniem szkoda się bawić. Bez znaczenia, czy to FTZ, czy inny.

https://i.imgur.com/WF6Y9awh.png


Od razu napiszę, że Fuji nie całkiem ogarniam, więc ten X-T5 może być overkillem. ;)

poste
15-09-2023, 23:04
Dobrze OjTam prawi. Jak chcesz aps-c z jasnym zoomem popatrz na korpusy Sony lub Fuji, najlepiej ze stabilizacją. Używanie 24-70/2.8 na aps-c to spore ograniczenie, 24 mm to jednak wąsko. Poza tym to są klocki, nie napisałeś w sumie jaki 24-70 brałeś pod uwagę. Adaptery to też mają mały sens, zestaw robi się większy niż lustrzanka i mniej wygodny. To już lepiej kupić jakieś z5 z 28-75/2.8, jeśli koniecznie chcesz Nikona.

Popatrz na Sigmę 18-50/2.8 https://www.sigma-sklep.pl/sigma-obiektyw-c-18-50-2-8-dc-dn-sony-e,3,4594,47061 jest do Sony i Fuji. To dobry, nieduży i tani jasny zoom aps-c. Na Fuji się nie znam, a Sony ma drogie korpusy aps-c ze stabilizacją. A6700 z S18-50 będzie kosztował podobnie (albo i drożej) niż a7III z S 28-70/2.8. Jeśli bierzesz pod uwagę używany to a6500 chodzą po 3k, a6600 bliżej 5k. To topowe korpusy z zaawansowanym AF. Im nowszy tym lepiej.

Możesz też kupić jakiś aparat z kitem typu 16-50. Mały, niedrogi zestaw, te nowe kity są zwykle przyzwoitej jakości.

Stefan_kk
16-09-2023, 00:23
Wstępnie brałem pod uwagę jakąś Sigmę / Sigmę Art. Sprawdzona u znajomych, podobnie z 17-55.