PDA

Zobacz pełną wersję : Pyt. do użytkowników D40 i drugie pyt. o balans bieli

Frenczu
16-07-2007, 18:13
Witam!
jestem amatorem także prosze na wstepie o wyrozumiałość i nie denerwowanie się jeśli np. pytanie było już poruszane,starałem się znależć odp. ale nie znalazłem. 1. czy jest możliwość zablokowania w D40 w programie "krajobraz" punktowego pola ostrości?? chodzi mi o to że kiedy ustawie a zmienie program z krajobraz na np. portret to po powtórnym powrocie do krajobraz nie mam punktowego tylko na pierwszy plan:// a jeżeli chodzi o P M A S to po przejściu na program i powróceniu wszystko jest ok. mam nadzieje że ktoś zrozumiał o co mi chodzi i mi pomoże :P 2 pytanie: manualny balans bieli - w jaki sposób go najlepiej ustawiać tzn. na czym, mam np. nosić ze sobą białą kartke papieru?? w instrukcji pisało też coś o wykorzystywaniu zrobionych wczesniej zdjęć. napiszcie prosze w jaki sposó najlepiej to zrobić i prosze o wytłumaczenie w miare jak sie da prosto - pamietając ze jestem początkujący. dzięki !!! pozdro dla użytkowników Nikona :)

barracuda
16-07-2007, 19:08
Proponuję odpuścić sobie używanie programów tematycznych. Musisz wiedzieć co chcesz osiągnąć na zdjęciu. Nie wiem jak jest z blokowaniem pola ostrości w programie tematycznym ale na pewno nie będziesz miał z tym problemu gdy przejdziesz na któryś z półautomatycznych, np z preselekcją czasu lub przysłony. A w ogóle to co rozumiesz pod pojęciem punktowego pola ostrości. Zawsze jest punktowe, jakiś punkt na którym ostrość jest ustawiana.
Co do balansu bieli to noszenie kartki też sobie daruj. Albo używaj RAWów albo wybieraj po prostu którąś z opcji, np balans bieli gdy jest pochmurno, gdy świeci słońcw, gdy masz żarowe oświetlenie itd.

Frenczu
16-07-2007, 22:56