PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon Z5 na pierwszą lustrzankę do fotografii wnętrz



robal91
12-04-2023, 20:33
Witam wszystkich na forum, to mój pierwszy post.

Na początku krótki wstęp: Jestem stolarzem meblowym i potrzebuję zakupić aparat w celu wykonania sesji wnętrz. Przerabiałem już zlecanie sesji fotografom komercyjnym- natomiast ze względu na specyfikę mojej pracy jest to bardzo uciążliwe- wszystko przebiega bardzo szybko- montaż mebli, następnego dnia klienci już zawalają wszystko swoimi rzeczami i nie zawsze znajdzie się okienko czasowe żeby taką sesje ustawić. No ale do rzeczy...

Budżet 10.000 zł z obiektywem. Specyfika - z pewnością potrzebuję szerokiego kąta do fotografii ciasnych miejsc- dużą wygodą byłby zoom z regulacją. 100% Zdjęć z statywu. Czasem zdjęcia będą wykonywane przy oświetleniu naturalnym ale często będą zdarzały się też zdjęcia wieczorem przy świetle sztucznym. Zdjęcia będą wykorzystywane na stronie internetowej / mediach społecznościowych. Oczekuję aby zdjęcia były bardzo ostre w całości kadru.

Nie jestem fotografem natomiast od tygodnia intensywnie poszukuję wiedzy. Z mojego aktualnego researchu wynika że przy takim budżecie warto pochylić się nad pełną klatką, przy moich wymaganiach warto aby do obiektywów wpadało dużo światła f<3


Po tym czasie mam pewnego faworyta - Nikon Z5 + obiektyw NIKKOR Z 17-28mm f/2.8

Są to moje przemyślenia oparte na wielu opiniach które znalazłem w sieci.

Dodam że w ramach treningu wstępnego bawiłem się aparatem Nikon D5000 z niepełną klatką i obiektywem Nikkor AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G.
Po wielu próbach znalazłem optymalne ustawiania przesłony f8-f12 ISO 200 (mininum) czas naświetlania wynikowo - dla mnie nie ma już znaczenia ponieważ robię zdjęcia z statywu. Niestety muszę przyznać że aparat z tym obiektywem robi zdjęcia słabsze niż mój smartfon... Główny problem to słaba ostrość - szczególnie przy fotografii wieczornej.