Zobacz pełną wersję : Na rozdrożu: Nikon lusterkowy czy bezlusterkowy, DX czy FX
Szanowni Forumowicze
Mój D300 umiera. Towarzyszył mi wraz z nikonowskimi obiektywami 18-105 i 70-300 przez wiele lat. Niestety, nikt nie żyje wiecznie (nawet 90x kiedyś umarł).
Stoję przed koniecznością wyboru wszystkiego. Nie jestem profesjonalistą i być nim nie zamierzam - fotografia to moje hobby, więc wydawanie na sprzęt milionów monet nie jest moim zamiarem, choć wiem, że i tak tanio nie będzie. Fotografuję architekturę, przyrodę, ludzi, wydarzenia - bez szczególnej specjalizacji.
Zmęczyło mnie zmienianie obiektywów i płakanie po kadrach, których nie zdążyłam zrobić, bo obiekt w tym czasie się ulotnił.
Wbudowana lampa ma duże zalety, choć wiem, że ortodoksi mnie wyśmieją. Aparat noszę w plecaku i nie chcę zwiększać ciężaru, dokładając jeszcze jeden element wyposażenia.
Będę wdzięczna za merytoryczne wskazanie wad i zalet zostania przy lusterkowcach i przejścia na bezlusterkowce - w opcjach DX i FX oraz wad i zalet dostępnych korpusów i obiektywów.
Podsumowując:
uniwersalny nieprofesjonalista,
fotografujący wszystko po trochu,
zmęczony noszeniem i wymianą obiektywów,
szuka przyjaznego systemu, który posłuży przez dłuższy czas w warunkach globalnego ocieplenia (temperatury ekstremalne wykluczone).
Życzliwe rady przyjmę z wdzięcznością.
LeonardZelig
14-02-2023, 14:33
Jak ma być lekko to DX. W Nikonie masz Z50, Zfc i Z30. Możesz używać ich z posiadanymi obiektywami przez adapter FTZ, lub zmienić szklarnię na natywną, czyli np. na nowego 18-140.
Obiektywy też do wymiany, są już mocno spracowane - nic mnie nie ogranicza (z wyjątkiem rozsądku w kwestii pieniędzy)...
Wind Mill
14-02-2023, 15:52
Jeśli Z50 i natywne, to rozważyłbym także dwa kity: 16-50 i 50-250.
Jak to mawiają de gustibus i zakres większy.
Jeśli Z50 i natywne, to rozważyłbym także dwa kity: 16-50 i 50-250.
Jak to mawiają de gustibus i zakres większy.