Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nowe Body, co polecacie.

Boqusiek
26-06-2022, 19:31
Witam
Z racji, że jestem jeszcze mocno początkujący to chcialbym zaczerpnąć opinii bardziej doświadczonych użytkowników lustrzanek :)
Mianowicie chodzi o to, że cykam na d3100 i myślę nad zakupem jakiegoś lepszego sprzętu , bo to co mam troszkę stare, słabo ostrzy itp
Myślę nad jakims zakupem dobrego fundamentu żeby troszkę posluzylo, a Ja żebym mogł rozwijać swoje umiejętności, tak między słowem chciałbym kupić pol-profeskonalny sprzęt.
Nie chce kupować np. D3500, czy D5xxx bo chciałbym kiedyś cykać coś komercyjnie, jakieś portrety, sesje itp więc wolałbym sprzecik który da takie możliwości. Budżet powiedzmy do 2k uzywka. Mocno się jeszcze zastanawiam nad zmiana systemu na Canon bo jednak jak zmieniać to na samym początku , bo jak na razie posiadam tylko nikkora obiektywy kit i 35mm 1.8G więc jeszcze nie zainwestowane, ale jakby nie patrzeć coś już jest bo jakbym miał zmienić na Canona to nawet obiektywy trzeba kupować . Myślałem np. Nad d700/750.
Jakieś sugestie, coś podpowiedzieć będę wdzięczny :)
Też mam tak ze na razie robię to hobbystycznie i nie chce pchać tam dużej ilości gotówki, póki nic nie zarabiam z tego. Czy może zostać przy tym D3100.... Zapraszam do dyskusji :)

Cosnek
27-06-2022, 10:06
Żeby pstrykać portrety, sesje zdjęciowe i jeszcze na tym zarobić trzeba posiadać duże doświadczenie fotogaficzne a także marketingowe. Na początek zainwestuj w siebie. Dokup do tego co masz, Nikkora 85mm f1.8. Nie napisałeś jakim monitorem i komputerem do obróbki dysponujesz a to podstawa przy portrecie.

PoPan
27-06-2022, 10:11
Kup D610 plus tanie 50mm f/1.8 i masz na początek sprzęt jakim nie jeden profesjonalista trzepie kasę na tandetnych imprezach ale i na poważnych zleceniach, oczywiście idąc dalej bierzesz jakieś 24/28 albo 35mm i 85mm i tez tanio masz zestaw kompletny.

JacekCz
27-06-2022, 15:21
Trawa na innym pastwisku jest bardziej zielona.