Zobacz pełną wersję : Nikon D3100 Ostrość /Af
Boqusiek
16-06-2022, 11:15
Witam.
Z racji że jestem nowy w dziedzinie fotografii chciałbym zaczerpnąć troszkę opinii ekspertów :)
Mianowicie rozchodzi się o Nikona D3100 i Ostrość, wiem ze jest to stary sprzęt i raczej słabej polki, ale mam dylemat gdzie lepiej ostrzyć czy przez wizjer czy na LV. Bawię się amatorsko w portrety, krajobrazy, coś tam, przerabiam itp, zdjęcia ustawiam w trybie manualnym ale używam Af punktowym z wysz.twarzy , ale nie wiem czy dobrze robię bo to sprzęt jednak ma naście lat, i cały sek w tym, że robię np. Seria 2/3 zdjęcia i zdarza się, że po powrocie do domu, zdjęcia które wydawały się ostre sa lekko zamazane tak jakby Af nie trafił . I już nie wiem czy źle coś robię czy po prostu mniej ufać sprzętowi. Dużo słyszałem żeby w starszym body więcej zdjęć robic przez wizjer i ustawiać Af, i do ciągać samemu ostrość. Obiektyw mam Nikkor Af 35m 1.8g. Ogólnie rzecz ujmujac chodzi o kto, jak w takim starszym sprzecie najlepiej ustawiać ostrosc czy samemu czy Af.Dodam , że zdjęcia robie w dobrym oświetleniu , bo zazwyczaj na dworze przy aktualnej słonecznej pogodzie.
Z góry dziękuję za przeczytanie i odpowiedzi :)
Przez LV to tylko przy nieruchomych obiektach. A poza tym nie wiadomo czy to co fotografujesz porusza się czy stoi nieruchomo. Przy ruszających się postaciach lub obiektach lepiej korzystać z dynamicznego wyboru pola AF. Czy korzystasz z blokady AF? Przy jakich czasach fotografujesz?
Boqusiek
16-06-2022, 13:58
Właśnie sek w tym, że problem zacząłem najbardziej zauważać na ludziach, portretach . Jeśli zrobię serię 3 /4 to dwa rozmaże, a czasem wszystkie :) a na ekranie wygląda na ostre. Czas dostosowywuje do okoliczności ale nie mniej jak 1/100 1/200 , nawet powyżej 1000 jak światło duże :)
- - - - kolejny post - - - - - -