Zobacz pełną wersję : Początkujący jaki obiektyw do 5300
witam
Jestem osobą początkującą posiadam Nikon d5300 oraz obiektyw 18-105.
Zastanawiam się nad zakupem czegoś kompaktowego myślę w większości będą to zdjęcia z ręki portret, czegoś taniego, aby wzbogacić swoją przygodę z fotografią, wszelkie rady oraz sugestie mile widziane. Na początak zastanawiam się nad tymi poniżej.
Nikon AF-P 18-55mm f/3.5-5.6G DX (JAA827DA) na plus pewnie stabilizacja
Industar 61 2.8/52mm - ponoć dobry do makro ?
Helios 44M-4 58mm - efekt bokeh
Pamiętaj, że d5300 nie ma pomiaru światła z obiektywami bez elektroniki, więc 2 i 3 raczej odpadają.
18-105 ma stabilizację i wg mnie to dużo lepszy wybór niż 18-55. Ten co masz nie jest zły, ja bym go zostawił, bo jest bardzo uniwersalny i całkiem dobry optycznie.
czegoś kompaktowego myślę w większości będą to zdjęcia z ręki portret, czegoś taniego,
N35/1.8G DX, choć osobiście jakoś fanem nie jestem. ;)
Wg mnie musisz najpierw zdecydować, czy potrzebujesz zoom czy stałoogniskowy, ustaw sobie tego 18-105 np na 35 lub 50 i spróbuj np cały dzień robić tak zdjęcia.
Do portretu może być też n50/1.8. ale tu już przy całej postaci może być problem np. w małym pomieszczeniu, bo trzeba się trochę odsunąć, a nie zawsze jest miejsce.
spiritus
04-05-2022, 17:58
Sprzedaj tego 18-105 i kup sigmę 17-50/2.8. Nie ma dużych ogniskowych? To podejdź :)
50mm git do portretu a i ma stałe 2.8. Fajne szkło, miałem, polecam każdemu na początek, serio ;)
Jak będziesz potrzebował coś dłuższego to budżetowy 70-300VR (jak coś to mam akurat do sprzedania i jest na giełdzie) i będzie cacy na początek.