Zobacz pełną wersję : Po zmianie obiektywu widać kawałek tulipana w rogach
MateuszMMM
15-01-2022, 14:27
Witam, Jestem amatorem. Posiadam Sony Nex-7. Zakupiłem obiektyw szerokokątny, używałem go kilka razy, po dłuższej przerwie chciałem popstrykać na tym obiektywie. Zmieniłem obiektyw na szerokokątny, ale w zdjęciach widać tulipana. Coś źle zapewne zrobiłem. Z tego co pamiętam to po zmianie obiektywu trzeba było coś ustawiać w aparacie żeby był ten obiektyw widoczny, a teraz nic nie zrobiłem, aparat na obiektywie działa, ale widać tulipana w rogach zdjęcia. Pomoże ktoś? to pewnie jakiś banalny błąd robię :-/
spiritus
15-01-2022, 15:27
Ściągnij tulipan - problem solved ;)
Miałem dopytać czy przypadkiem nie podpinasz obiektywu apsc do ff ale to jednak nie to.
Tulipan z kompletu do tego obiektywu czy taki nakręcany na gwint ?
MateuszMMM
15-01-2022, 16:13
Nie da się. Jest nieściągalny.
No to już pora napisać co to za obiektyw.
MateuszMMM
15-01-2022, 17:02
Tulipan z kompletu do tego obiektywu czy taki nakręcany na gwint ? Dokupowałem, zaraz podam model albo zdjęcie wrzucę. Nigdy nie miałem takiego problemu przy tym obiektywie. Coś według mnie źle jest ustawione w aparacie.
- - - - kolejny post - - - - - -
https://zapodaj.net/498d8c4590aa2.jpg.html
Zrobiłem zdjęcie i link wyżej dałem
Tak wygląda tulipan od tego obiektywu.....
59551
Czyli masz jakiś dziwny ten tulipanek, nie dziwne ze go szeroki kąt łapie
Chyba, że to jest jakiś dekielek jeszcze na tulipanie, to warto zdjąć [emoji6]
MateuszMMM
15-01-2022, 17:32
Ale tego problemu nigdy nie było. Raczej nie robiliby tego obiektywu z takim tulipanem który widać w kadrze. Ten obiektyw jest z tulipanem na stałe. Było dobrze zawsze. Podejrzewam problem w ustawieniach po zmianie obiektywu może muszę jakąś opcje włączyć w aparacie?
spiritus
15-01-2022, 17:50