PDA

Zobacz pełną wersję : Po zmianie obiektywu widać kawałek tulipana w rogach

MateuszMMM
15-01-2022, 14:27
Witam, Jestem amatorem. Posiadam Sony Nex-7. Zakupiłem obiektyw szerokokątny, używałem go kilka razy, po dłuższej przerwie chciałem popstrykać na tym obiektywie. Zmieniłem obiektyw na szerokokątny, ale w zdjęciach widać tulipana. Coś źle zapewne zrobiłem. Z tego co pamiętam to po zmianie obiektywu trzeba było coś ustawiać w aparacie żeby był ten obiektyw widoczny, a teraz nic nie zrobiłem, aparat na obiektywie działa, ale widać tulipana w rogach zdjęcia. Pomoże ktoś? to pewnie jakiś banalny błąd robię :-/

spiritus
15-01-2022, 15:27
Ściągnij tulipan - problem solved ;)

Miałem dopytać czy przypadkiem nie podpinasz obiektywu apsc do ff ale to jednak nie to.

ksh
15-01-2022, 16:13
Tulipan z kompletu do tego obiektywu czy taki nakręcany na gwint ?

MateuszMMM
15-01-2022, 16:13
Nie da się. Jest nieściągalny.

ksh
15-01-2022, 16:27
No to już pora napisać co to za obiektyw.

MateuszMMM
15-01-2022, 17:02
Tulipan z kompletu do tego obiektywu czy taki nakręcany na gwint ? Dokupowałem, zaraz podam model albo zdjęcie wrzucę. Nigdy nie miałem takiego problemu przy tym obiektywie. Coś według mnie źle jest ustawione w aparacie.

- - - - kolejny post - - - - - -

https://zapodaj.net/498d8c4590aa2.jpg.html

Zrobiłem zdjęcie i link wyżej dałem

crusiek
15-01-2022, 17:17
Tak wygląda tulipan od tego obiektywu.....

59551

crusiek
15-01-2022, 17:20
Czyli masz jakiś dziwny ten tulipanek, nie dziwne ze go szeroki kąt łapie
Chyba, że to jest jakiś dekielek jeszcze na tulipanie, to warto zdjąć [emoji6]

MateuszMMM
15-01-2022, 17:32
Ale tego problemu nigdy nie było. Raczej nie robiliby tego obiektywu z takim tulipanem który widać w kadrze. Ten obiektyw jest z tulipanem na stałe. Było dobrze zawsze. Podejrzewam problem w ustawieniach po zmianie obiektywu może muszę jakąś opcje włączyć w aparacie?

spiritus
15-01-2022, 17:50