Zobacz pełną wersję : Czy warto przejść z bezlusterkowca na lustrzankę?
ann_photo
04-09-2021, 00:01
Cześć :)
Jestem fotografką amatorką, fotografuję od roku. Obecnie działam na bezlusterkowcu Olympus OM-D E-M10 Mark II i dwóch obiektywach: 45mm f1,8 i kitowym 14-42mm f3,5-5,6. Chciałabym wymienić sprzęt na lepszy ze względu na słabą jakość zdjęć Olympusa w kiepskich warunkach oświetleniowych (duży szum na wyższych czułościach) oraz ze względu na crop w tym systemie (2x, co powoduje, że muszę znacznie odsuwać się od fotografowanej osoby/obiektu, a nie zawsze mam miejsce).
Chciałabym przejść na system z większą matrycą (APSC albo pełna klatka). Planuję kupić sprzęt używany (body + 2 obiektywy na początek, do portretu i krajobrazu), mam budżet powiedzmy 3-4tys. zł. Jestem amatorką, dlatego nie potrzebuję super profesjonalnego sprzętu; taki półprofesjonalny będzie okej :) Ważne, żeby zniwelował te problemy, które opisałam wcześniej. Zrobiłam wstępny rekonesans w dostępnym sprzęcie i tego jest tak dużo, że nie wiem co wybrać :D Dlatego mam kilka pytań:
1. Czy całkiem odejść od Olympusa? Obrazki wychodzą całkiem fajne, tylko ta matryca... Mają fajne body OM-D E-M1 na przykład.
2. Lepiej kupić bezlusterkowca APSC (np. Fujifilm X-T30 albo Sony A6400) czy lustrzankę pełną klatkę (np. Nikon D610)? Czy warto w ogóle przesiadać się z bezlusterkowca na lustrzankę? Pewnie nie i ciężko będzie się przestawić, ale ta lustrzanka to jednak pełna klatka :) Jest jeszcze bezlusterkowiec pełna klatka Sony A7 II, ale podejrzewam, że dokupienie do niego dobrych obiektywów znacznie przekroczy mój budżet.
Z góry dzięki za odpowiedź :)
1. O Olympusie to wiele powiedzieć nie mogę, pewnie jest jakiś jasny i szerszy obiektyw do tego systemu, ale przy szerszych kątach krop jak dla mnie ma sporo wad, typu zniekształcenia z małej ogniskowej. Aha, na szum przy zdjęciach w pomieszczeniach pomaga lampa błyskowa ;)