PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon Z5 cz Z50 ?



kolakinio
12-07-2021, 21:50
Witam.
Jestem absolutnym amatorem, ale chyba połknąłem bakcyla fotografii.
Nie kręcę filmów.Głównie przyroda,zwierzęta,krajobraz,rodzina.
Posiadam aparat Z50 plus kitowe obiektywy, Z 24-200 i Tamron 150-600G2.
Pomyślałem o drugim body ponieważ drażni mnie przepinanie obiektywów i nieraz zanim zmieniłem obiektyw ptak czy inny zwierz uciekł.
Co byście polecali ?
Jeszcze jeden z50 czy może z5 ? Czy jakość zdjęcia z5 jest zauważalnie lepsza (nigdy nie miałem FF) w porównaniu do z50 ?
Czy różnica w cenie jest warta dopłacenia do z5. (kusi mnie FF,choć nigdy nie miałem) ?
Znam różnice na papierze ale wy znacie je w praktyce, dlatego proszę o pomoc.

ksh
13-07-2021, 02:38
Witaj, amator z dwoma aparatami hmm... to moim zdaniem szybka i skuteczna droga do przesiadki na fona :)
Masz obiektywy do pełnej klatki ale zyskujesz na mnożniku ogniskowej, więc przesiadka na pełną klatkę da ci sporo straty na możliwościach zbliżenia np tego ptaszka.
Trudny temat i każda sugestia może być dla doradzającego dobra ale nie koniecznie dla ciebie.

LeonardZelig
13-07-2021, 07:41
Do zwierzątek to raczej APS-C, poza tym Z50 już masz, więc fotografowanie drugim body będzie intuicyjne. Różnice między formatami zobaczysz podczas edycji, natomiast efekt finalny będzie nie do odróżnienia. Do tego Z50 jest lżejszy, co przy takim ekwipunku może mieć spore znaczenie.

grafo
13-07-2021, 07:44
masz fajnego tamrona 150-600, weź do niego używkę D500 lub D7500, a 24-200 zostaw na Z50 ;)

RMC
13-07-2021, 21:21
Ja bym jednak w opozycji do poprzednich głosów, proponował pełną klatkę :) Wydaje mi się bardziej rozwojowa, nawet jeśli teraz nie do końca widzisz dla niej zastosowanie.