PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie wyzwalacze radiowe na start?

Owadus
18-04-2021, 11:59
Stoje przed wyborem swojego pierwszego nadajnika i dobiornika. Jestem zielony w temacie, chce uczyć się po otrzymaniu sprzętu.
Mam lampy SB9100/900, więc na start mówimy o wyzwalaczu + odbiorniku.
Myśle nad NAVIGATOR X vs YN 622 II. :!:
Cenowo podobne, ale które po prostu lepsze? Da się to oszacować? Może jeszcze bym zapytał który z tych systemów ma lepsze/cena/jakość lampy błyskowe?

Teu
18-04-2021, 12:18
Bierz Navigator X. Najbardziej rozwojowa platforma.

Wysłane z mojego kalkulatora Casio.

Owadus
18-04-2021, 14:14
Dwie osoby powiedziały mi że miały z NAVIGATOREM jakies problemy z łącznościa czasami. Coś jest na rzeczy?

Teu
18-04-2021, 14:22
Wyzwalacz działa radiowo, więc może interferować np. z telefonem czy wi-fi. Wystarczy włączyć skanowanie w poszukiwaniu czystych pasm (Navigator X+ / Godox X2T to ma) i nie ma problemu.
Tak samo masz ustawienia wyzwalania 0-10m i 10m+ na co też warto zwrócić uwagę.

Problemy często biorą się z niewiedzy, a nie problemów ze sprzętem.

Owadus
18-04-2021, 17:22
W takim wypadku rozumiem że YN 622 II równiez łączy się radiowo? Jeśli tak, myśle że nie ma co drażyć.

Teu
18-04-2021, 18:15
Każdy bezprzewodowy wyzwalacz działa radiowo. Navigator X 2.4GHz, natomiast te tanie, często na 433Hz co potrafi sprawiać problemy

Jacek_Z
18-04-2021, 21:45
Wiesz, Pocket Wizardy mają 433 MHz, a to najlepszy sprzęt.
Ja jestem rozczarowany Navigatorami X2 z głupiego niby powodu. Zasilanie. Działają na jedynie świeżych bateriach. Akku w praktyce w ogóle odpadają. W pocketach ładuje akku raz na miesiąc. Oczywiście ich nie polecam, bo bardzo drogie i te moje, podstawowe nie przenoszą TTL.
Może Navigatory X (bez 2 w nazwie) są oszczedniejsze, nie wiem.

OjTam
18-04-2021, 22:03
Jacek_Z tak mi do głowy przyszło... Nie masz może w tych Navigatorach, menu->shoot-> ikonka trzech ludków?

Jacek_Z
18-04-2021, 23:17