Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : nowy zakup - dSLR (d50)

mstr
13-10-2005, 21:40
Witam,

przeglądałem to forum i spodoabało mi się (ludzie,opinie:). Chcę przesiąść się na dSLRa i generalnie rozważam d50 z kitem od d70ki, albo 350d z (no właśnie tu jest problem bo raczej kasy brakuje na razie;) ). Bawiłem się 350ką z kitem i wiem że nie ma sensu tego brać (szkła). Ale najbardziej interesuje mnie, czy ktoś z Was ma doświadczenie w cykaniu oboma aparatami? Czy d50ka jest lepsza w "pracy" i obsłudze (wygoda, szybkość pracy, itp.). Parametry znam i raczej nie przeszkadza mi brak 2mp, bo odbitek na billboardy nie będę robił. d50ke miałem tylko w ręku, jednak bardzo przypadła mi do gustu (350d wręcz przeciwnie). Jestem amatorem, obecnie cykam sobie fotki na sony f707 i ciągle się szkolę;) Aparat chcę wykorzystać głównie do zdjęć sportowych (all kind of rowery;), portetowych i oczywiście "ogólnych" (wycieczki, imieniny u cioci;). Generalnie to bym kupił d70s, ale z ceną nikoś trochę przesadził. No i jeszcze jest kwestia rozszerzania szkieł, bo obiektywy nikona chyba są droższe niż canona (a parę trzeba jeszcze dokupić)? Kurde, ja się sam zakatuję tymi dywagacjami;)

ALF
14-10-2005, 00:19
miałem w ręku D50 i 350D przez kilkanaście minut w sklepie...porównanie wypadło zdecydowanie na korzyść D50...pomijając przywiązanie do nikona, plastyka zdjęć z D50 bardziej mi odpowiadała, o ergonomii pisał nie będę bo to rzecz gustu i przyzwyczajeń (najlepszy dowód, że znajdziesz na tym forum wielu krytyków menu w F70, a mnie bardzo odpowiada :wink: )
co do szkieł...i tak nie kupisz wszystkiego...na raz :twisted:
tamron 28-75/2,8 do portretu i zdjęć ogólnych się nada również do szerszych planów rowerowych, a do szybkich zdjęć z odległości kupisz sigmę 70-200/2,8HSM oba szkla sa szybkie i ostre, mają ładny bokeh i odpowiednią plastyczność zdjeć...później ewentualnie będziesz polował na to co ja teraz - czyli kąt szeroki (tokina 12-24 lub podobne) :P

meliszipak
14-10-2005, 01:42