PDA

Zobacz pełną wersję : [ Portret ] Portretowe początki

Pilej
07-03-2021, 19:05
Hej, przedstawiam swoją pierwszą sesję portretową. Mile widziane uwagi i komentarze :)

1.
49223

2.
49224

3.
49225

4.
49226

dziadek
07-03-2021, 19:23
Nie znam się choć lubię portret.Podoba mi się jedynka.

Kojocisko
07-03-2021, 19:26
Jedynka naprawdę bardzo fajna

wojtekd3
07-03-2021, 21:18
Bardzo podoba mi się 1. Reszta przy niej to trochę przypadkowe foty. No może oprócz 4.

fafniak
07-03-2021, 21:37
stawiam na 1 bo czuć tutaj pracę

Pilej
08-03-2021, 14:53
Dzięki wszystkim za komentarze :)

Teraz spróbowałem coś w kolorze, do BW jeszcze wrócimy :)

5.
49285

6.
49283

Kojocisko
08-03-2021, 15:07
5 w kolorze bardziej mi się podoba niż b&w
w 6 coś się złego z kolorami na twarzy dzieje, jakby nadmierne zdejmowanie świateł.

2pompony
08-03-2021, 15:21
Tylko jej nie pokazuj tych zdjęć!

Kolor wyszedł fatalnie, modelka wygląda (na drugim zwłaszcza, ale i to pierwsze kolorowe niedużo lepsze) jakby była ucharakteryzowana do zagrania denatki wyciąganej z wody. Smętnego wrażenia dopełniają ciemne plamy pod oczami.

Nie mówię tego, żeby zakpić czy podważać urodę modelki, ale przeanalizuj uważnie wszystkie zamieszczone dotąd zdjęcia... Najlepiej jak dotąd wychodzi Ci to, w którym twarz jest jaśniejsza niż otoczenie, w którym twarz jawi się jako sporo jaśniejsza plama na ciemniejszym tle. Porównaj teraz zdjęćia 1 i 5 - na tym drugim brak światłą na twarzy, sporo jaśniejsze tło i od razu modelka wygląda, jakby miała przydymioną twarz.

Moim zdaniem oprócz opanowania koloru, z czym na razie jest dość słabo (ani jeden nie jest dobry), dobrze byłoby dostrzec jeszcze problem jasności, i użyc czegoś; jeśli nie blendy lub delikatnego dopalenia na planie, to przynajmniej odpowiedniej obróbki.

Pilej
08-03-2021, 18:47
Dzięki za rady, to póki co zostaję przy BW, jak kolor mi nie wychodzi :)