PDA

Zobacz pełną wersję : Czy pełna klatka jest mi potrzebna?

sebamar
26-12-2020, 19:23
Jestem amatorem. Fotografuję głównie rodzinne sytuacje, krajobrazy. Myślę od dłuższego czasu nad zmianą aparatu. Do tej pory fociłem archaicznym Nikonem D50. Już prawie zdecydowałem się na Sony A6400. Oprócz kitowego zooma chciałem dokupić obiektyw Sigmy 16mm. Przeanalizowałem zdjęcia, które robię, i wyszło , że najczęściej używam ogniskowej w okolicach 28mm. Ale teraz zastanawiam się, czy nie lepiej iść w pełną klatkę. Czy to nie będzie bardziej przyszłościowe i wydłuży okres do zmiany aparatu na kolejny? Potrzebuję przede wszystkim szybkiego AF i oczywiście ładnego obrazka. Bardzo ważny jest też mały rozmiar. Dlatego myślałem nad Sony A7C. Czy pełna klatka w mojej sytuacji coś zmieni?

TOP67
26-12-2020, 19:36
Zmieni to, że obiektywy będą dużo większe.
Da też oczywiście wyższe ISO przy tej samej jasności obiektywu.
Szybkość AF zależy bardziej od konkretnej puszki i obiektywu.

paparapa
26-12-2020, 20:01
To tylko narzędzia. Jednym i drugim zrobisz w większości sytuacji podobne zdjęcia. Ale to ty decydujesz o ich jakości.
Jest też aspekt ceny i Twojego budżetu. FF chyba jednak jest droższy.

ksh
26-12-2020, 20:19
Sam bardzo entuzjastycznie podchodziłem do A7c ale patrząc na testy już tak super nie jest, zerknij na A6400 jeśli szukasz Sony.
Fuji dla amatora świetna sprawa, Canon też ma fajne apsc, Nikon Z50 czemu nie ?
Nikon to przecież też świetne lustrzanki gdzie podepniesz masę fajnych obiektywów, zestawy wyjdą tanio.
Wielu ma teraz obsesje odnośnie gabarytów i idzie w bezlustra ale chcą maksymalizować jakość i podpinają gigantyczne obiektywy, bez kompromisów nie ma zmneijszenia gabarytów.
Kolejna sprawa to czy obiektywy uniwersalne zoom, czy stałki, to zmienia wszystko.

darekw1967r
27-12-2020, 00:49