Zobacz pełną wersję : NLC i C/2020 F3 Neowise
tbogdanowicz
10-07-2020, 07:16
Jakoś mało zdjęć tego ciekawego i pięknego zjawiska na forum.
Wystarczy wstać o 1 rano :-).
1.
41209
2.
41210
3.
41212
Myszowor
10-07-2020, 07:43
Śliczne Panie, właśnie tylko o 1 w nocy foto, a potem o 6 do pracy ;)
Nie znam się za bardzo, ale zdaje się przy okazji sfotografowałeś kometę, która jak czytałem ostatnio jest widoczna?
- - - - - - - - -
Ok, doczytałem tytuł, pewnie o tę kometę chodzi ;) Nie znam się na astronomii :( Gratuluję uchwycenia ciekawych zjawisk.
tbogdanowicz
10-07-2020, 09:44
Śliczne Panie, właśnie tylko o 1 w nocy foto, a potem o 6 do pracy ;)
Nie pracuję od 6, ale zarwałem 4 noce i już byłem mocno zirytowany.
Pierwszej nocy - jedyna chmura na wschód o Missisipi zasłoniła kometę:evil:.
Drugiej nocy - wstałem za późno i było za jasno obłoki srebrzyste swym blaskiem uniemożliwiły dostrzeżenie komety.
Trzeciej - cały horyzont zasłoniły chmury. Przynajmniej spokojnie wróciłem do łóżka.
Wreszcie czwarta noc. Wstałem po 1. Z trudem trafiłem do kuchni gdzie wieczorem zostawiłem aparat i statyw. Zacząłem ustawiać ostrość na gwiazdach, ale jeszcze i kiepsko widziałem. Zrobiłem próbne zdjęcie by zobaczyć jak wychodzi, a tu JEST. Nawet nie zdążyłem jej znaleźć i celowałem mniej więcej tam gdzie powinna być i udało się :-). Poprawiłem kadr zrobiłem kolejne zdjęcie.
Później na zmianę oglądałem przez lornetkę 25x100 (niesamowity widok) i robiłem zdjęcia, aż zaczęła znikać w blasku świtu.
Do tego jeszcze oglądałem sierp Wenus. Na zdjęciu z obiektywu 300 mm za wiele nie da się pokazać, ale dowód jest :-).
41217
- - - - kolejny post - - - - - -
Nie znam się za bardzo, ale zdaje się przy okazji sfotografowałeś kometę, która jak czytałem ostatnio jest widoczna?
- - - - - - - - -
Ok, doczytałem tytuł, pewnie o tę kometę chodzi ;) Nie znam się na astronomii :( Gratuluję uchwycenia ciekawych zjawisk.