Zobacz pełną wersję : Obietyw na początek do Nikona d610
Witam, niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem aparatu wspomnianego w tytule tematu. Jest to mój pierwszy aparat z wymienną optyka. A w fotgrafii w ogóle jestem raczej początkujący. Zakupiłem body bez żadnego obiektywu i teraz stoję przed trudnym zakupem jakiegoś lub jakichś. Czytałem sporo artykłów itp. ale nie rozwiały one moich wątpliwości (w sumie tym więcej się oczytałem tym mniej wiedziałem :) ) toteż o pomoc postanowiłem prosić na tym forum. Mój budżet to max. ok. 4 tys. . Szukam zestawu jak najbardziej uniwersalnego na początek co pozwoli mi spróbować wielu rodzajów fotografii lecz najważniejsze dla mnie są zdjęcia z podróży robione z ręki ( coś w ten deseń http://www.ciagleprzedsiebie.pl/index.php/2020/05/17/trekking-tour-du-mont-blanc-relacja/ ). Na drugim miejscu są u mnie typowe krajobrazy a na trzecim przyroda. Proszę Was o jakieś propozycje najlepiej w różnych kategoriach cenowych. Oprócz tego mam jescze parę bardziej ogólnych pytań: 1. Czy tym mniejsza przsłona tym lepsza? ( czy w jasnym obiektywie mozna zwiększyć przysłonę?) 2. Czy filtry są niezbędne by chronić obiektyw i aparat?. Przeprasam za może trochę głupie pytania ale dopiero zaczynam moją przygodę z fotografią. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Szukam zestawu jak najbardziej uniwersalnego na początek co pozwoli mi spróbować wielu rodzajów fotografii lecz najważniejsze dla mnie są zdjęcia z podróży robione z ręki ... 1. Czy tym mniejsza przsłona tym lepsza? ( czy w jasnym obiektywie mozna zwiększyć przysłonę?) 2. Czy filtry są niezbędne by chronić obiektyw i aparat?. Przeprasam za może trochę głupie pytania ale dopiero zaczynam moją przygodę z fotografią.
Każdy kiedyś zaczynał.
Na początek spraw sobie Nikkora 24-70/f4. Wystarczy do 90% takich ujęć, a potem zobaczysz.
Ad 1. - nie zawsze, zależy od sytuacji.