PDA

Zobacz pełną wersję : Z APS-C na pełną klatkę

daga2006
15-05-2020, 19:59
Od dłuższego czasu szukam idealnego sprzętu dla początkujących/średniozaaw., tak by nie przytłoczyła mnie cena jak i zawartość. Szukam i szukam, i nie mogę się zdecydować.

Jestem raczej amatorką/pasjonatką. Zdjęcia wykonuję do użytku własnego z małą postprodukcją w lightroomie.

Początkowo kupiłam Nikona d5200 wraz z Nikkor 35mm dla DX, po pewnym czasie dokupiłam Nikkor 24-70mm 2.8. Bajka dla żółtodzioba. Teraz po około 3 latach użytkowania chciałabym go wymienić na pełną klatkę. Zdaje sobie sprawę, że wykonując zdjęcia w większości krajobrazów i architektury APS-C nadaje się do tego jak najbardziej, jednak zależy mi na jakości zdjęć (aby drukować je w dużym formacie) i nie ukrywam, że chciałabym nauczyć się obsługiwać lepszy sprzęt i wspiąć się po drabince ?

Czy możecie mi coś polecić? Rozglądałam się za Nikon D750, ale nie wiem czy warto ze względu na mały przeskok? Aparat wyszedł już jakiś czas temu, a po co mam wymieniać za kolejne 2, 3 lata. W końcu jak szaleć, to szaleć! ? Budżet oczywiście ma znaczenie, ale takie 5.000zł myślę, że jest rozsądne. Nie ukrywam, że wolałabym pozostać przy nikonie skoro posiadam już nikkor 24-70, aczkolwiek jestem skłonna rozważyć inne opcje. Bardzo wysoko na mojej liście plasuje się Sony Alfa (ten fajniejszy ;)), ale też za dużo o nim nie wiem.

A może warto pomyśleć nad zakupem lepszego, a używanego sprzętu?

Bardzo dziękuję za wszelkie porady ?

Ligo
15-05-2020, 20:20
Nie ma czegoś takiego, jak idealny sprzęt.

Pierwsza rzecz - to nie aparaty robią zdjęcia, tylko obiektywy. Aparaty realizują tylko prawidłowe naświetlenie nośnika. Sprawdź sobie ceny i dostępność optyki pod Nikona, Canona, Sony, czy innych. Ma to być lustrzanka, bezlusterkowec, czy może dalmierz? Bo w tym hobby kwota 5 tysi może być w sam raz na jeden obiektyw i w zasadzie już nic więcej.

OjTam
15-05-2020, 20:27