Zobacz pełną wersję : Nikon po raz pierwszy
Witam. Jestem amatorem fotografii, który zdecydował się na kupno swojego pierwszego Nikona. Do dyspozycji mam 3000 zł. Stoję przed wyborem używanego, z pierwszej ręki, Nikona D90, a nowego Nikona D5300. Który Waszym zdaniem, powinienem wybrać?
Popatrz na używane D3, D610. D750.
Popatrz na używane D3, D610. D750.
Kolegi żarciki się trzymają, d3:)
Szukaj promocji ale z dobrych sklepów lub lekko używanego sprzętu, d5300 lub nowsze d5600 z 18-55 AF-P to dobry zestaw na początek.
EJ1975, napisz więcej o swoich preferencjach, wymaganiach i planach.
Na tym forum znajdzie się zapewne równie wielu zwolenników D5300, co D90, D300, D5600, D7200, D700, D610... Każdy z tych sprzętów jest dobry na swój sposób, ma zalety i wady, w zależności od tego jakiego rodzaju chcesz robić zdjęcia (i w jaki sposób).
A i trzeba pamiętać, że nie zrobisz zdjęcia samym korpusem lustrzanki. Potrzebny jest też obiektyw. ;)
2pompony
25-02-2020, 16:32
W dzisiejszych czasach to odpuściłbym D90, a mówię to ja - wieloletni gorący wielbiciel D80, którego wspominam jako wspaniały aparat do moich celów i którego zarzynałem przez czas 3 czy 4 generacji nowszych puszek... No ale czasy się zmieniają, technika idzie do przodu i ja bym wziął już nowszą puszkę, zwłaszcza że wygląda, jakbyś nie do końca miał sprecyzowane wymagania, a chciał po prostu w miarę dobry aparat na kilka lat rozwoju.
Dobry zestaw na początek to w obecnej sytuacji nie najlepszy sposób myślenia. Bo kto dzisiaj kupuje Fiata 126 tylko po to, by nauczyć się jeździć.:lol: Obecne ceny godnych uwagi modeli Nikona są tak niskie, jak nigdy dotąd. W cenie do 3000 zł kupisz każdy z wcześniej wymienionych.
- - - - kolejny post - - - - - -
Kolegi żarciki się trzymają, d3:)
Szukaj promocji ale z dobrych sklepów lub lekko używanego sprzętu, d5300 lub nowsze d5600 z 18-55 AF-P to dobry zestaw na początek.
Śmieszne, ale na allegro za sumę do 3000 zł są już D3 i D3S.:lol: