PDA

Zobacz pełną wersję : czemu z komórki wychodzą mi ładniejsze zdjęcia niż z lustrzanki (kolory)

mocnyvito
07-01-2020, 20:54
i jak zrobić żeby efekt też był taki wow

wiem że pytanie zadane w sposób idiotyczny , ale jestem laikiem

tak wyglada zdjecie z aparatu (nikon 3100 , obiektyw nikkor 50 1,8 , ustawienia automat bez flasha)
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/FSFVSCG048/2.jpg

a tak z chinskiego smartfona
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/FSFVSCG048/1.jpg

chodzi mi o kolory, domyslam sie ze z nikona zdjecia sa gołe , a komorka pewnie jakos to podkreca , ale jak uzyskac taki efekt z lustrzanki ?

morzon
07-01-2020, 20:59
Ustaw sobie w aparacie profil kolorystyczny VIVID.

poste
07-01-2020, 21:06
Możesz też zainstalować sobie FastStone Image Viewer, otworzyć zdjęcie i pobawić się suwakami. Intuicyjny i prosty program.

Zen
07-01-2020, 21:10
Ja myślę że dlatego tak się dzieje ponieważ komórka myśli za Ciebie. A lustrzanka myśli że to Ty będziesz myślał ;).. Zobacz w instrukcji i pokombinuj zwłaszcza dział z hasłem Picture Control.

Jeszcze zapytam...ten samochód jest czarny czy granatowy ?

krzysztofz24
07-01-2020, 21:11
J.W
Ogolnie rusz troche ustawiewnia Picture control. Kolory na plus, kontrast, ostrosc na 7-8, WB auto. (dla mnie to juz ciut za wysoko z ostroscia ale dla kogos chcacego uzyskac smartfonowy look bedzie lepiej dac to wyzej).

I tak ogolnie poczytaj o technice fotografowania, jakies podstawy. Zakladam ze sie tym interesujesz bo kupiles aparat. Swiadomy uzytkownik da lepsze efekty niz tryb AUTO;-).

Jurek Ż
08-01-2020, 08:35
Ogólnie rzecz ujmując przyczyną powyższego faktu jest brak umiejętności. :lol:

jurkarol
08-01-2020, 10:04
No przecież to z komórki to kicha i masakra, tipsiarstwo i regulacja brwi :)

jjj
08-01-2020, 10:11
Ponadto, strasznie płaskie...

Krzychoo_
08-01-2020, 10:27