Zobacz pełną wersję : D80, D40x, a może lepiej jeszcze nic...
Witam,
od jakiegoś już czasu zamierzam przesiąść się z obecnej hybrydy Olympus C-8080 na jakieś amatorskie lustro. Jestem bardzo zielony w fotografii, w większości (90-95%) robię zdjęcia na P, a tylko czasami staram się wchodzić na S, czy A, balans bieli czy wymusić konkretne ISO. W obecnym aparacie do końca nie zadawala mnie kolorystyka zdjęć - są jakby zbyt "wyblakłe" porównując do standardowych aparatów nie lustrzanek (inna sprawa, że nie spędzałem zbyt dużo czasu na ustawieniach aparatu i w większości są standardowe). Denerwują mnie także poruszone zdjęcia przy słabym świetle i rzadko, ale jednak mały zoom. Inną sprawą jest AF, który czasami "nie dorasta" do moich pomysłów - chciałem ustrzelić jastrzębia w zmierzchu - żadne zdjęcie nie było ostre :(
W większości fotografuję przyrodę, architekturę, czasami rodzinę "przy stole", czy jakiegoś lecącego ptaka.
Zastanawiałem się długo, ale po przeczytaniu wielu wątków na różnych forach, doszedłem do wniosku, że nie ma co czekać na dozbieranie do zestawu z D200, czy 30D, a lepiej zacząć od czegoś mniej skomplikowanego.
Na początku tylko puszka i szkło. W przyszłości ewentualnie lampa, czy jakaś stałka...
Zacznę od szkła, bo to ono naprowadziło mnie na Nikona. Jeżeli cokolwiek kupię, to będzie to AF-S DX VR 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED. Wiem, że profesjonaliści, czy wieloletni fociarze stwierdzą, że jak szkło jest do wszystkiego, to jest do niczego ;) ale... Podoba mi się w nim to, że zdobywa dość pochlebne opinie, ma VR, co pozwoli zwiększyć szansę na ustrzelenie jakiegoś ptaszka raz na 500 zdjęć, pozwoli na zabawę w olbrzymim zakresie i na początku nic nie musiałbym odkręcać od aparatu pomiędzy pstrykaniem.
Pytanie 1 - Czy jako zielony amator myślę dobrze o tym szkle?