PDA

Zobacz pełną wersję : Nikkor 50mm 1,4g v 1,8g

MonikaRF
06-07-2019, 12:05
Pomocy !
Spędzam noce i dnie na szukanie informacji i postanowiłam po prostu zadać pytanie.

Mam nikona d5100
Marzy mi się 50ka tylko nie wiem która wybrać ?
Uzywany 1,4g czy nowy 1,8g ?

Zdanie ludzi którzy znają ten temat jest dla mnie bardzo ważne.
Ja jestem amatorem, ale na prawdę uwielbiam to i chciałabym światło, więcej i więcej światła, rozmycie tła....

Bardzo proszę poradzcie mi

david555
06-07-2019, 12:10
Porównaj te obiektywy na portalu dxomark.

https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/Side-by-side/Nikon-AF-S-Nikkor-50mm-F18G-on-Nikon-D5000-versus-AF-S-Nikkor-50mm-f-1.4G-on-Nikon-D5200__435_587_199_850

MonikaRF
06-07-2019, 12:25
Typowego porównania nie mogę znaleźć, albo nie rozumiem...

Może mógłby się wypowiedzieć ktoś kto miał styczność z tymi obiektywami ?

david555
06-07-2019, 12:31
Typowego porównania nie mogę znaleźć, albo nie rozumiem...

Może mógłby się wypowiedzieć ktoś kto miał styczność z tymi obiektywami ?

Obydwa są użyteczne od f/2.8 ale N50/1.4G daje dużo równiejszy i ostrzejszy obrazek.

MonikaRF
06-07-2019, 12:33
Dziękuje
Gdzieś wyczytałam, że 1,8 ma lepszy focus. Czy to prawda ?
Zajmuje się zwierzętami i ich hodowlą dlatego focus jest ważny dla mnie bo nikt się nie zatrzyma kiedy poproszę

poste
06-07-2019, 13:16
Kup Sigmę 17-50/2.8. Moim zdaniem zalety zooma w fotografii zwierząt będą większe niż najlepszej 50-tki. Poza tym, trudno stwierdzić, czy zwłaszcza na f1.4 będzie trafiać z d5100. AF z tego, co wiem, demonem szybkości nie jest w tych Nikkorach. Te zwierzaki będziesz fotografować w ruchu?

MonikaRF
06-07-2019, 14:36
Kup Sigmę 17-50/2.8. Moim zdaniem zalety zooma w fotografii zwierząt będą większe niż najlepszej 50-tki. Poza tym, trudno stwierdzić, czy zwłaszcza na f1.4 będzie trafiać z d5100. AF z tego, co wiem, demonem szybkości nie jest w tych Nikkorach. Te zwierzaki będziesz fotografować w ruchu?

Chciałabym mieć coś typowo portretowego...