Zobacz pełną wersję : Budżetowo obiektyw/y do krajobrazu i portretu pod D7200
raziel79
22-06-2019, 20:42
Cześć,
po tym jak stałem się szczęśliwym posiadaczem D7200 z Tamronem 150-600 (kilka tygodni temu), zapragnąłem pójść tą drogą i doposażyć swój zestaw w dodatkowe szkło lub szkiełka pod konkretne cele, czyli: krajobraz/miasto i portret.
Chciałbym również do makro ale myślę, że budżet tego nie udźwignie.
No właśnie - budżet. Jestem amatorem zafascynowanym fotografią. Chcę pracować nad swoim warsztatem, ale mam kwotę tylko max 2500 na odpowiednie szkło. Dodam, że szkło chciałbym nowe.
To nad czym myślałem to:
1) Tamron SPAF 17-50 f/2,8 XRDiII VC LD Aspherical IF - recenzje i testy w necie wskazują, że to dobre szkło - ok. 1800 zł
2) Nikon AF-S 50 mm f/1.8G - jak wyżej, recenzje są bardzo pozytywne - cena ok. 800 zł
3) Nikon Nikkor AF-P DX 10-20mm f/4.5-5.6G VR - cena po promocji Nikona około 1100 zł.
To co wyeliminowałem to:
1) Nikon AF-S Nikkor 24-85 mm f/3,5-4,5G ED VR - zakres ogniskowych bardzo mi odpowiada, ale testy wyraźnie pokazują, że szkło nie jest warte swojej ceny
2) Tamron AF 70-300 f/4-5,6 DiLD Macro 1:2 - raczej kiepska jakość obrazka, dlatego nie kupię nawet za obecną cenę 460 zł ;)
Sorry, ale jest tyle szkieł, że nie ogarniam tego wszystkiego.
Czy możecie coś doradzić? Najlepiej z AF i stabilizacją.
martin123
22-06-2019, 21:31
Zamiast 50mm f1.8 do DX pomysl o 35mm - bardzo dobre szkło, może nawet lepsze od 50-tki) i tańsze. Zostanie tobie około 2000, mniej więcej.
No i wymieniłes dwa różne szkła - krajobraz i standard zoom. . Zależy od Ciebie które chcesz kupić pierwsze. Ta 35mm to taki twój standard, czyli może ten szeroki kąt.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Wszystko zależy od tego co chciałbyś najbardziej i czy obiektyw musi być nowy (wg mnie absolutnie nie ma takiej konieczności). Jesli zdecydujesz się na używki, to we wskazanym budżecie zrealizujesz więcej (i lepiej) tematów.