Zobacz pełną wersję : Obiektywy i inne akcesoria z D90
Witam wszystkich. Jestem zupełnym nowicjuszem na forum i przyznam że zarejestrowałe się tylko żeby poprosić Was o pomoc. Do rzeczy:
Od wielu lat, amatorsko używam D90. Niestety coś się z nim ostatnio stało - poprostu przestał się włączać. No więc chciałbym go wymienić na innego Nikona ale mam kilka obiektywów, przysłon i innych akcesoriów. Do jakiego innego modelu będę mógł je wykorzystać? Z góry dziękuję za pomoc.
Do jakiego innego modelu będę mógł je wykorzystać?
Jeśli masz obiektywy tylko AF-S lub AF-I, to co najmniej do każdego DX.
Jeśli to AF, to musisz wiertarki szukać. D7x00 oraz D500 z DX.
Akumulatory (jeśli takowe posiadasz) to z nowszych już raczej do niczego.
Do wszystkich o numerach od 80 do 500 i 7000 do 7500. A jeśli obiektywy mają silnik, to również do serii 3xxx i 5xxx.
Do pełnej klatki, jeśli nie mają DX w nazwie (Nikkory)
Dziękuję Panowie.
Mam dwa obiektywy AF i jeden AF-S.
1. Nikon DX AF-S NIKKOR 18-55mm
2. Nikon AF NIKKOR 50mm
3. Nikon AF NIKKOR 70-300mm
Trochę się pogubiłem... Do D3400 lub D3500 będą pasowały?
Nie. Seria D3xxx czy 5xxx nie posiada silnika AF w body. Będzie pasować tylko AF-s 18-55
ps. Jakie przysłony posiadasz do D90?
krzysztofz24
06-06-2019, 02:06
Dziękuję Panowie.
Mam dwa obiektywy AF i jeden AF-S.
1. Nikon DX AF-S NIKKOR 18-55mm
2. Nikon AF NIKKOR 50mm
3. Nikon AF NIKKOR 70-300mm
Trochę się pogubiłem... Do D3400 lub D3500 będą pasowały?
To moze pominmy kwestie FX-pelna klatka i DX-crop-mniejsza matryca. I tak pewnie bierzesz pod uwage body DX.
1. Do kazdego Nikona.
2 oraz 3, body musi miec wbudowany tzw srubokret, czyli naped dla obiektywow.
D80, D90, D300, D300s, D500 oraz cala seria D7xxx.
madebyzosiek
06-06-2019, 06:05
...D80, D90, D300, D300s...