PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw dla wędkarza (szerokokątny do zdjęć z bliskiej odległości)

Rraptor
15-05-2019, 17:24
Cześć,

Nazywam się Krzysztof - nowy na forum. Jestem amatorem, strzelam zdjęcia Nikonem D7200. Moja główna pasja to wędkarstwo (spinning).

Bardzo często zdarza się, że wędkuję z łódki (dość małej) i robiąc zdjęcie sobie/koledze z rybą fotografowany obiekt nie mieści mi się w kadrze. Poszukuję więc obiektywu szerokokątnego (żeby obejmował fotografowany obiekt nawet z odległości 2m - tak jak mają to telefony komórkowe, które nie mają takiego problemu). Moje wymagania to regulowane przybliżenie i dość fajna głębia ostrości. Wybaczcie brak profesjonalnej terminologii. Cenowo może być do 600 zł (ewentualnie używany). Z góry dziękuję za wszystkie rady!

Jako przykład wrzucam zdjęcie moje zdjęcie z rybką.

24927

K.

HYPER
15-05-2019, 17:52
takie zdjecie zrobisz kazdym obiektywem szerokokatnym. nie ma znaczenia jaki wybierzesz. moze byc rowniez manualny.

krzysztofz24
15-05-2019, 18:08
A jaki masz obiektyw, ze nie miescisz postaci z ryba z malej odleglosci?
Jakie ma oznaczenie, 18-55, 55-200 czy moze to stalka?

Rraptor
15-05-2019, 21:17
Zdjęcie, które wrzuciłem było robione obiektywem - Nikon AF Nikkor 28-100mm 1:3.5-5.6G (jakiś mega stary). Zdjęcie udało się zrobić tylko dlatego, że kolega się nieźle nagimnastykował. Często robię sobie zdjęcia sam ze statywu i w tym wypadku jest już duży problem, bo po prostu nie mieszczę się z rybką w kadrze.

Dodam, że mam też drugi obiektyw - popularną "pięćdziesiątkę" portretówkę - ale ten ma "wbudowane" zbliżenie tak duże, że nie mam mowy o robieniu nim zdjęć z odległości np. 1m.

MarcinSt
15-05-2019, 21:22
Jeżeli jesteś zainteresowany to mam ideał 18-105mm po taniości mogę oddać.

poste
15-05-2019, 21:26
Kup za 200 zł Nikkora 18-55 AF-P (ważne, nie AF-S). Problem szerokości rozwiąże się.