Zobacz pełną wersję : nikkor 28-70 2.8
Dokonałem zakupu D80 i nikkor 28-70 2.8.
Mam pytranie: czy lekkie luzy na pierścieniu focusa to rzecz normalna??
I jeszcze jedno: sprzęt bez instrukcji, a jako, że w materii lustrzanek z wymienną optyką jestem na razie laikiem, prpszę o informację jak skonfigurować aparat z obiektywem, gdyż bawiłem się nim przez krótką chwilę, ale nie potrafię robić zdjęć na przysłonie niższej niż 22.
Musisz ustawic przyslone na wartosci 22 i zablokowac. Jest przy pierscieniu przyslony taki suwak maly, przesuwasz go i sie blokuje pierscien. Potem wartosc przyslony regulujesz z poziomu puszki.
Dzieki Szympro, właściwie doszedłem do tego rozwiązania, jednak nadal nie bardzo rozumiem po co w takim razie ten pierścień przysłon, a ściślej- w jakim momencie bądź też z jakim sprzętem on faktycznie działa.
Ponawiam pytanie co do luzów na pierścieniu ostrości. Wynoszą one ułamek (może 1/2-1/3) mm i zdaję sobie sprawę, że focus powinien pracować w nieco luźnych warunkach, ale czy aż do tego stopnia?
Pytam, bo sprzęt jest nowy i istnieje jeszcze realna możliwość jego zwrotu.
W starszych, analogowych puszkach przyslone nastwiasz wlasnie tym pierscieniem, bo nie istnieje mozliwosc zrobienia tego z poziomu puszki. Obiektywy nie posiadajace takowego pierscienia, czyli cala seria G nie wspolpracuje w pelni z takimi aparatami jak np F801, co znaczy ze odpada uzycie bardzo wygodnego i cenionego tryby preselekcji przyslony. Co do luzow - nie odpowiem niestety.
Dzięki!
A może ktoś inny odpowie na nurtujące mnie pytanie dot. luzów??
Dręczy mnie to, a nie mam możliwości innego sprawdzenia, porównania, sprzęt doszedł do mnie pocztą.
Może tylko przesadzam, ale będę spokojniejszy jeśli się upewnię.
Wszak cena tego szkła to nie "dwa złote".