PDA

Zobacz pełną wersję : Obiektyw vintage do Nikona D5300

theforestchild
16-12-2018, 17:57
Witam! Po pierwsze witam się ze wszystkimi jako że jestem nowa na forum. Z góry zaznaczam, że jestem strasznym amatorem w temacie fotografii :) Poszukuje obiektywu w stylu vintage do Nikona D5300, który byłby odpowiednikiem np. Zuiko 55mm 1.2
Podrzucam link, jaki efekt chciałabym osiągnąć:
https://www.instagram.com/p/BomQfayF-7n/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=16qrj3bm5wol9

Bardzo zależy mi na miękkości zdjęcia, Jak już wyżej wspomnialam dopiero się uczę a nie chce szukać na ślepo, może mógłby mi ktoś coś doradzić? Cena obojętna, wiadomo że im niższa tym przyjemniej dla kieszeni, ale jestem w stanie zapłacić więcej jeśli będzie trzeba :)

Starałam się przejrzeć forum czy nie ma już takiego wątku, jeśli przegapiłam i jest, bardzo przepraszam!

Pozdrawiam serdecznie! theforestchild

Teu
16-12-2018, 18:12
Nikkor 50 mm f/1.2 AI - nie będziesz mieć problemow z ostrzeniem na nieskończoność.

bogdi64
16-12-2018, 18:21
wszystkie starsze obiektywy Olympusa, miały specyficzny rysunek, jest wielce prawdopodobne, że Nikkor będzie oddawał zupełnie inaczej obrazek, w jednym czasie (prehistoria) miałem Nikona F ze stałkami i Olimpusa, to dwa zupełnie inne światy, mimo takich samych filmów i ten sam lab do obróbki, kiedyś po prostu każdy obiektyw był inny, dziś się ujednolicają,
Trzeba by się dowiedzieć, jakim obiektywem, aparatem i obróbką zostały potraktowane te fotki

Kojocisko
16-12-2018, 18:30
Może przejrzyj ten wątek: http://forum.nikoniarze.pl/threads/143431-manualne-szkla-z-odjechanym-bokeh

theforestchild
16-12-2018, 18:43
Mógłby mi ktoś powiedzieć coś więcej o tym obiektywie: Zenit Helios 44-2 58mm f/2.0 ?

cybulski
16-12-2018, 18:47
Witam, jest prosta metoda, zadać należy pytanie na instagramie do autorki zdjęcia. To tak działa. Aha doczytałem.... To będzie np planar 50 1.4 odpowiednik.

theforestchild
16-12-2018, 18:51