PDA

Zobacz pełną wersję : Stroboss 60 MFT na Nikonie

Sosul
02-12-2018, 00:07
Siemka,
posiadam Strobossa 60 mocowanie MFT. Usłyszałem opinie, że można go podłączyć do Nikona i działa normalnie. Podpiąłem i błyska.
Tutaj rodzi się moje pytanie. Czy cała elektronika lampy będzie działać normalnie, pomimo tego, że przewidziana jest ona na m4/3, a nie do Nikona? Jeżeli wszystko ma być w porządku, to jaki jest sens tego podziału na mocowania MFT/NIKON/CANON.
Jestem zielony w tym temacie, także jeżeli coś z tego co piszę jest trywialne, to proszę o wytłumaczenie.
Pozdrawiam.

r_m
02-12-2018, 00:28
Ciekawe. Czy błyska w iTTL, dobierając moc błysku, i z krótkimi czasami migawki?

Sosul
02-12-2018, 00:37
Czekam aż przyjdzie obiektyw, żeby to sprawdzić. Przesiadłem się dopiero co z m4/3. Było sprawdzane na samej puszce D600. Chciałem wymienić lampę na taką z mocowaniem Nikona na jednej z większym grup facebookowych i odezwała się do mnie kobieta, która używa lampy MFT zarówno na Lumixie jak i na Nikonie. Powiedziała, że nie ma żadnego problemu, żeby używać jej z puszkami jednego i drugiego producenta. Sama tak robi od dłuższego czasu i nie zauważyła komplikacji.

ksh
02-12-2018, 10:18
Błyska bo jeden bolec w każdej lampie jest to wyzwalania błysku i tyle, nie będzie automatyki żadnej.
Ja mam lampę stroboss do Sony i nadajnik/sterownik do nikona, można sterować lampą ale w trybie M oczywiście, dlatego sprzedaję nadajnik ten do nikona, teoretycznie można zmienić oprogramowanie w lampie ale warunkiem jest zgodność styków, w sony takiej zgodności nie ma bo stopka sony jest inna, nie wiem jak ma m4/3 czy to jest zwykła ISO ?

Sosul
02-12-2018, 10:49
Tylko dwa tylne styki się ze sobą pokrywają, także wydaje mi się, że kobieta wprowadziła mnie w błąd. Zobaczę jeszcze jak się ma sytuacja w rzeczywistości.

beduin17
02-12-2018, 11:07