Zobacz pełną wersję : Uniwersalny lub teleobiektyw do D7200, prośba o pomoc :)
witam,
Jakiś czas temu bardzo mi pomogliście w wyborze aparatu, teraz mam problem z obiektywem.
Na początku zaznaczę , że jestem amatorką.
Posiadam Nikona D7200
Obiektywy: Nikkor 16-80MM F2.8- 4, oraz Tamron SP 70-300MM F/4-5.6
Z aparatu jestem bardzo zadowolona, z obiektywu Nikona również, z Tamrona średnio.
I teraz mam problem:
1. Jaki inny obiektyw byście polecali? przeglądnęłam tego sporo i oponie są mocno skrajne. Jedni twierdzą że Nikon 70-300 jest niezły, inni że słaby.
2. Nikon 70-200, mniejszy zakres ale znalazłam telekonwerter Nikon TC-20E III. Obawiam się, że tu cena mnie może zabić
3. Nikon 18-300 lub 28-300, wiem, że szału nie ma, ale sporo podróżuje i czasami nie ma czasu i warunków na zmianę obiektywu. Sporo fajnych ujęć przez to straciłam. Jeśli jakieś mankamenty tych obiektywów można wyprostować w lightroomie to bym to przeżyła, nie chciałabym jednak tracić na ostrości zdjęcia.
tak już wspomniałam, idealny byłby obiektyw uniwersalny, ale podobno nie ma takiego który byłby wart uwagi, co o tym sądzicie?
z góry dziękuję za pomoc
- - - - kolejny post - - - - - -
aktualizacja: opcja nr 2 odpada, właśnie zobaczyłam ile kosztuje sam obiektyw ...
nikoniarz
24-11-2018, 13:32
28-300 to obiektyw FX, także stracisz zauważalnie na szerokości. 18-300 do podróżowania jak najbardziej się nada, ale warto mieć świadomość, że zakup jakiegokolwiek obiektywu to sztuka kompromisu- na czymś zyskasz, na czymś stracisz. Wydaje mi się, że do podróżowania to właśnie 16-80 jest świetnym kompromisem.
Co jest nie tak z T70-300? Zakres odpowiada?
Ten Tamron to wersja z VC i UZD? W tym zakresie nie ma jakiegoś dużo lepszego. Jest porównywalny z Nikkorem AF-S 70-300 VR. A na pewno lepszy od każdego super zooma.