PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z obiektywem? A może z czymś innym?

Sixteenka90
07-11-2018, 23:02
Na początku wspomnę że jestem baaardzo początkująca w kwestiach fotograficznych, więc nie bijcie :D

W końcu wymieniłam swój stary kompakt na Nikona D3400 (zestaw z kitem) plus do tego dokupiłam teleobiektyw Tamron 70-300 vc. Sprzęt jest świeżutki, więc dopiero uczę się ustawień, zrobiłam troszkę zdjęć na trybie manualnym itp. I o ile zdjęcia z kitem są w porządku (wiadomo że nie zawsze jest idealnie, bo oswajam się z ustawieniem wszystkich parametrów i nieraz celowo ustawiam coś skrajne żeby zobaczyć co to da) to zdjęcia z teleobiektywem wychodzą...źle, bardzo źle, są strasznie rozmazane, ostrości zero (zarówno na manualu i na auto) Na obiektywie mam ustawioną stabilizację, więc nie mam pomysłu co jest nie tak, że w ogóle nie ostrzy. Raczej obstawiam że nie jest to kwestia wadliwego obiektywu (jest nowy, ze sklepu) tylko pewnie mam coś nieustawione i mój umysł laika nie wpadł na pomysł co to może być. Macie jakieś pomysły co mogę z tym fantem zrobić? Jak znam swoje szczęście rozwiązanie jest baaardzo proste :)

irek6311
07-11-2018, 23:43
Daj zdjęcia z tego T 70-300, tak w ciemno to nikt nie zgadnie, pomimo że nowy obiektyw może być z usterką, ale to tylko domysły.

mmluty
08-11-2018, 00:04
Z Nikonem D3400 to dałbym sobie spokój z manualnym ostrzeniem, ktore próbujesz stosować jeżeli dobrze zrozumiałem Twój post. Ustaw AF na obiektywie i w body i musi być dobrze, jeżeli nie będziesz tych zdjęć robić w jakiejś ciemnicy. Jeżeli się okaże, że jednak w dobrym oświetleniu na AF zdjęcia z tym Tamronem dalej są nieostre, to będzie oznaczać, że miałaś pecha przy zakupie i obiektyw będzie trzeba reklamować.
Możesz jeszcze dla pewności spróbować zrobić zdjęcia w trybie LV.

Kojocisko
08-11-2018, 00:29
Mam wrażenie, że koleżanka miała na myśli tryb M.
Proponuję doczytać coś o wpływie czasu naświetalnia na poruszenie zdjęcia i doborze czasu naświetlania do ogniskowej obiektywu.